TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dimensjon pÃ¥ bremseskiver, gt4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #386126  av kvass_st215

Noen som vet dimensjonene på bremseskivene på gt4 st185?
jeg skal til å bestille meg et fullt sett med nye, så ser jeg fensport har flere forskjellige størrelser, er forsåvidt merket, men skulle visst det helt sikkert før jeg bestiller. Ser og at bremseskivene bak er større enn framme.. Dette høres rart ut for meg, men stemmer det?
 #386135  av Haugrud

Hvis du kan vente til imorgen, så kan jeg måle på mine..har løse liggende på jobb!
 #386141  av kvass_st215

MOTORSPORTHUSET skrev:ja di er større bak en foran ca 1 cm.
jeg kan ikke hjelpe deg jeg da med yellovstuff og ebc turbogroveskiver. superpris. 5500kr levert på dør.
foran og bak!
Litt skeptisk til yellowstuff.. Er ikke dette mer baneklosser, som må være varme for å virke? blir det ebcklosser, så blir det nok greenstuff, er vel litt mer allroundklosser dette?

Ting kan tyde på at de er 277x25mm foran og 285x10mm bak. Er det noen som kan bekrefte dette? Ikke noe sinnsyk hast, men ville prøvd å få tatt bestillingen i løpet av uka. En del annet knask og på handlelista :wink:
 #386146  av MOTORSPORTHUSET

fins i green og red og men at di gule må være varme er ikke sant,
det er gategodkjente klosser og di hadde aldri blitt godkjent vis di måtte varmes før di virker.
di funker som bare det, har aldri sett noen misfornøyde med di.

det er 100-200 billigere med reg og green.
 #386177  av tojo

Bremseskiver foran GT4:
ST165 - 255mmx25mm 2stempla callipere
ST185 - 277mmx25mm OBS! Tidlige ST185'er kom med samme bremsene som ST165 2 stempla callipere... Senere kom ST185 medstørre 1 stempla callipere.
ST205 - 315mmx32mm 4 stempla callipere

Mer detaljert info:

AU GT-Four, Australian/New Zealand market
GV GT-Four V
CS Turbo 4wd Carlos Sainz Limited Edition
GW GT-Four, widebody
EU Turbo 4wd
RC GT-Four RC
GA GT-Four A
RN GT-Four Rally, narrow body
GR GT-Four GrpA Rallye
RW GT-Four Rally, widebody
GN GT-Four, narrow body
US Turbo All-trac

GN, GV, RN 255x25, ventilated discs, 2 pot floating calipers
AU, CS, EU, GA, GR, GW, RC, RW, US 277x25, ventilated discs, 1 pot floating calipers
Rear (mm) All 288x10, discs, 1 pot floating calipers
 #386448  av kvass_st215

da satte jeg på sommerhjula i dag, så jeg tok like så godt å målte. For ordens skyld legger jeg fasiten her:
framme 277x25mm
bak 285x10mm
 #386741  av loft

MOTORSPORTHUSET skrev:ja di er større bak en foran ca 1 cm.
jeg kan ikke hjelpe deg jeg da med yellovstuff og ebc turbogroveskiver. superpris. 5500kr levert på dør.
foran og bak!
Passer fint i orginale caliper?