TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• effektannlegg

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #48251  av Gjertsen

Noen som har prøvd
HKS Hi-Power eksos, Ø75mm rør / Ø120mm enderør, Toyota Celica GT4 89-93, Art.: HKS3106-ST013

fra Powerzone.no
koster 7lapper.

ser jo ut som alle her inne har aussie.

og hvordan får dere aussie til å koste 21lapper? er vel litt mye? trenger jo ikke fortolle ting som koster under 6000,-

non som har non råd? er ikke så keen på å betale 21000,-
Takk
Gjertsen

#48259  av ErikG

Skal prøve å sveise eget til sommern. Fettern min jobber på Lafopa i Verdaln som sveiser, så han skal hjelpe meg. Tror det blir en del knot. Mye svingninger under der.

#48260  av Gjertsen

sveise eget? høh hørtes litt jalla ut:p men men. åssen gårre med bilen din a Erik? fått fiksa etter at hjulet datt av i fart?

#48272  av CelicaTurbo

Aussie koster en del om man skal ha det helt komplett, og det HKS anlegget er kun bakerste biten av eksosen, faktisk den biten hvor man vinner minst hester på å bytte :)

Og at du slipper å fortolle varer under 6000,- er kanskje en misforståelse, det gjelder kun om du personlig har handlet varen i landet og bærer den over grensen selv, og ikke om man bestiller fra utlandet og får varen via postgang eller lignende: da er grensen fattige 200,- :roll:

Men, til spørsmålet ditt: Om jeg husker rett har kjelliken her på forumet et HKS anlegg bakerst, men også en Aussie midpipe og downpipe :)

#48298  av vegar85

jeg får mitt hks fra powerzone i løpet av uken. skal bestille resten av
annlegget i løpet av sommeren. det kommer på ca 6000kr til og da har du et komplett annlegg.

#48311  av Kjelliken

:D har aussie forran og HKS bak funker veldig bra. kom på ca 12-14.000.-

med frakt og sånt. HKS annlegget kjøpte jeg her i Norge og Aussie anlegget kjøpte jeg fra Fensport i england... :wink:

#48349  av ErikG

bilen har det noenlunde bra den. Reparasjonen kom på 10k pluss nye felger. Var blitt ovale i høla. Fikk nye felger på fredag. TSW Pace 8x18 med 225.35 dekk. Handla hos Sharif for 14400. Har sendt forespørsel på lakk og styling fra stylingkompaniet så det baller på seg.

#48392  av Gjertsen

CelicaTurbo skrev:Aussie koster en del om man skal ha det helt komplett, og det HKS anlegget er kun bakerste biten av eksosen, faktisk den biten hvor man vinner minst hester på å bytte :)

Og at du slipper å fortolle varer under 6000,- er kanskje en misforståelse, det gjelder kun om du personlig har handlet varen i landet og bærer den over grensen selv, og ikke om man bestiller fra utlandet og får varen via postgang eller lignende: da er grensen fattige 200,- :roll:

Men, til spørsmålet ditt: Om jeg husker rett har kjelliken her på forumet et HKS anlegg bakerst, men også en Aussie midpipe og downpipe :)
Jaha.
Men det står jo at aussie koster 238pund. og etter min beregning så blir det ca 2856,- NOK
er dette bare EN del av aussie?
er det bare TIL catalysator?
vegar85 skrev:jeg får mitt hks fra powerzone i løpet av uken. skal bestille resten av
annlegget i løpet av sommeren. det kommer på ca 6000kr til og da har du et komplett annlegg.
Detta må jeg høre mere om. si ifra når du får fiksa det da!

Kjelliken skrev:har aussie forran og HKS bak
Og hvordan lyder dette? aussie fra motor til cat da eller? hvor kjøpte du hks'n din? på powersone, trstuning eller?

Takk alle sammen.

Og Erik godt å høre at den er blitt bedre :wink: få se bilder av felgan da 8)

#48399  av CelicaTurbo

Gjertsen: antar at du ser på prisene på fensport sine sider da? I så tilfelle er downpipen som koster £238. Dette er kun den biten som går fra turbo og ned til eksosanlegget som går under bilen. Dette fjerner katalysatoren din og er den biten i eksosen din hvor du kan hente mest effekt, men uten katalysator er også eu-kontrollen et problem. Du må altså være forberedt til å bytte tilbake til orginalrør her annethvert år, eller eventuellt få montert inn en racing katalysator et annet sted i eksosen.

Dette er et bilde av aussie downpipe fra fensport sine sider:
Bilde

Lenger nede på fensport sine sider med eksos til din bil ser du en annen bit av Aussie-anlegget som koster £190:
Bilde

Dette er midpipe som går fra downpipen jeg skrev om ovenfor, til bakerste delen av eksosen hvor lyddemperne ligger, men det inkluderer ikke lyddempere. På denne biten kan du få montert en racing katalysator fra Aussie til noen ekstra lapper om du ønsker det.

Med de to bitene ovenfor trenger du fremdeles bakerste anlegget, da kan du kjøpe HKS-anlegget fra Powerzone som Kjelliken har, du kan kjøpe Aussie sitt anlegg som Kennethx har, eller eventuellt kan du kjøpe Blitz anlegget som Fensport selger for £471:
Bilde

Så, totalt blir det en del om du skal bytte ut allt sammen.. hovedsaklig er det den bakerste biten av eksosen som gir gromlyd, mens det er den fremste som vil gi deg mest effektøkning :)

#48438  av Gjertsen

Whey. takker og bukker CelicaTurbo. Du gir alltid gode lange svar så jeg skjønner detta! det er positivt :)

Vel får nøye meg med endestykke først jeg da:p er masse annet stah som er før effektannlegg med tanke på at det koster såpass mye! må jo tenke litt økonomi dessverre og :cry:

Penger skulle vokst som grass. da skulle jeg klept gresset ofte :P hihi

Gjertsen

#48453  av CelicaTurbo

hehe, bare hyggelig.. det er endestykket som ser råest ut og gir mest gromlyd.. :)

#48631  av Kjelliken

:shock: Aussie fra turbo og til ca midten av bilen og HKS derifra og bak. dette lyder bare helt rått. ikke for mye bråk men sånn passe. har også en desibell killer som jeg kan ta inne slik at det ikkke klikker for naboene år jeg går på jobb fem om morgenen.. eller kommer hjem fem om morningern.. :wink:

#48639  av Gjertsen

Kjelliken skrev::shock: Aussie fra turbo og til ca midten av bilen og HKS derifra og bak. dette lyder bare helt rått. ikke for mye bråk men sånn passe. har også en desibell killer som jeg kan ta inne slik at det ikkke klikker for naboene år jeg går på jobb fem om morgenen.. eller kommer hjem fem om morningern.. :wink:
:lol: Kjelliken da! Har du SÃ… stor respekt for naboene? :shock:
Trur du de har respekt for deg når du ska sove? NEPPE!
Naboene er der for å bli plaga :D hihi Må ikke la deg kue av sinna naboer. nabo krangel er alltid morro :D hihi 8)

Gjertsen

#48707  av Kjelliken

:? Streit det i grunnen men er jo faen meg i slekt med mesteparten av dem.. Men hadde jeg ikke kjent naboene så godt kunne jo det være at jeg hadde gitt faen.. hehe..
Men har kunn gode naboer bortsett fra en eller to og de to driter alle naboene i hehe.. :wink:

#48752  av Gjertsen

bor du på en innavel øy eller kjelliken? :p haha