TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dumpventil trøbbel gt4 st185.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #386560  av gt4hansen

Monterte åpen dumpventil i dag, men det virker som den er oppe hele tiden,, den begynner å hyle med en gang den får turbotrykk og litt ekstra når jeg slipper av...

trodde den kun skulle være oppe når jeg gikk av gassen.. noen som har noe tips?
 #386585  av gt4hansen

har koblet vakumet inn på en ganske stor nippel som er på baksiden av gasspjellet inn mot torpedoveggen..

noen som har bilde av hvor dere har koblet inn deres?
 #386609  av gt4hansen

fant ut at stempelet i den gamle ikke var i orden, fikk tak i nytt stempel så ble det bedre.,, men detter en hks ventil med noe som ligner en fløyte på--. den piper og uler hele tiden.. vil helst at den kun skal lage lyd når jeg går av gassen jeg..
 #386611  av mr2storbrua

HKS SSQV? Den skal jo faktisk ikke klare å lekke, da den tetter mer jo større trykket blir. Du har ikke glemt en pakning eller noe da hvis du har åpnet den?
 #386618  av Daniel HS

Sikker på at det ikke er en Replika? De er boss :) Står det HKS innpreget i den?
 #386728  av mr2storbrua

Folk er vel ikke helt enige, men de fleste mener at surge ikke er bra for turboen og at det er dermed er bedre med dumpventil. Så kommer diskusjonen om resirk og ikke-resirk :roll: Liker du lyden, så går du for ikke-resirk :wink:
 #386731  av Daniel HS

Få lånt deg en annen ventil, å test da. Jeg hadde masse problemer med SSQV replika, byttet til en annen, no problems!

Personlig liker jeg egentlig best å kjøre uten dump, føler det passer best med LMM, men nå når jeg har kjørt 1kg, har jeg satt på en passe stram dump som ikke dumper så mye og ikke lager så mye lyd av seg...