TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny type motor :)

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #386714  av MR2i

Hører han sier "3 years from today".. filmen ble lagt ut 29.10.09 og ikke akkurat vært noe i nyhetene enda.. burde vært en prototype som hadde vært utenfor teoristadiet nå..
Med bare 2 bevegelige deler hadde det vært kult dog.. :)

Motorene i dag er jo basert på en oppfinnelse fra 1876.. burde ha kommet lengre i dag.. hehe
 #386717  av ArildM

Er vel omkommet under litt tilfeldige og mistenkelige omgivelser slik som mange andre som prøver å finne opp nye ting i dag. Evt kjøpt opp og skrinlagt av et steinrikt oljefirma slik at de kan fortsette å selge olje noen år til :wink:
 #386720  av MR2i

Ja, vet hvordan det er. Ta min verdenspatent innen energibesparing. Energiselskaper styrer mye av nyutvikling i dette felt også. Og selv om energiselskapene oppfordrer oss til å spare strøm, så er det ikke fordi de VIL vi skal spare strøm. De bare har ikke mer å selge slik at de må importere energien i steden.
Jeg for min del har blitt motarbeidet av alle instanser i Norge. Selv Innovasjon Norge.
Så, nei.. er ikke lett for ny teknologi å komme ut på markedet..
 #386721  av MR2i

Er forresten en fyr her i bygda som har laget nytt topplokk til otto-motorer. Med roterende kam i steden for ventiler og fjærer. Kun 1 roterende del for å erstatte alle ventiler, fjærer og kamakslinger.
Ble skrinlagt pga egoisme av oppfinneren. Han ville eie hele selskapet alene og sitte alene på rettighetene. Vanskelig å få inn investorer da...
 #386723  av ArildM

Og skaperen av Segway døde i en Segway relatert ulykke :roll:
Er nesten komisk når en begynner å undersøke alle lovende oppfinnelser som blir skapt, men som av en eller annen grunn aldri ser dagens lys.
Er redd for at mange av den forsvinner pga maktsyke folk som ikke vil at deres industri skal svekkes, men mulig jeg er litt paranoid også :lol:
 #386755  av MR2i

Segway er en interessant historie. Han som fant opp den er egentlig oppfinner innen medisinsk utstyr. En jeg kjenner var ofte hos han. Bodde på en ås med landingsplass for 2 helikoptre på taket, garasje for en haug med biler... et hus for de med en del kroner på banken.

Segway får man ikke brukt i Norge fordi den faller utenfor alle regler man har for motorisert ferdsel og måtte egentlig avgiftslegges som bil. Men ettersom den ikke faller under begrepet bil heller, så "finnes" den ikke.
 #386762  av mr2storbrua

Så lenge makshastighet er under 30 (tror det er der grensen går) så er ikke noen kjøretøy registreringspliktig mener jeg å ha lest...
 #386772  av MR2i

http://www.stortinget.no/no/Saker-og-pu ... ?qid=42738

Liv Signe Navarsete er helt på bærtur som samferdselsminister.. hun vet sikkert ikke en gang hvilken side rattet er på...
Selv hadde jeg tatt boten for å kunne bruke Segwayen. :)
 #386782  av inzane2012

jeg skjems rett og slett av å komme fra samme fylke som den dritt kjerringa der... blir kvalm av alt det oppkaste ho der noen ganger klarer å trykke ut av den ekle kjefen sin altså...
 #386815  av ArildM

Har man ikke lov til å kjøre Segway :shock: Latterlig :lol:
 #387216  av MR2i

Men Danmark fikser det.. : http://ibyen.dk/gadeplan/article984305.ece

Norge altså.. forby alt, avgiftslegg alt.. også miljøforbedrende ting..
 #387217  av ke25-toyoglide

Tja, er egentlig litt glad for at de er forbudt.
Høres ikkje kjekkt ut med sånn på fortauet, og uti vegbanen er det trangt nok allerede.
I norge ville de garantert blitt sperra på 45, og det er sikkert like kjedelig å ligge bak en sånn i 45, som en moped i 45....Viss de går så fort då, slipper å sette ned fartsgrensen for gjennomsnittsfarten på veg er 30, etter at segway ble tillatt, ville sikkert hjulpet på dødsstatistikken....
 #387218  av MR2i

Den har en topphastighet på 20 km/t...
 #387219  av MR2i

Blir også levert med innstilligen 13 km/t.. så det blir ikke raskere om man jogger litt..