TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• oljenivÃ¥ sensor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #387043  av Bauf2k

Hei, trenger en ny sensor,men lurte på om jeg kan hente den sensoren ifra alle t18/t20 bilene, eller må det være ifra en st185 som jeg har?
 #387052  av loft

Nysgjerrig jeg å! Same problem..
Viser oljelampa til deg også selv om du har olje?
 #387054  av Bauf2k

jepp,men jeg vet at det er sensoren som er ødelagt. er en liten bit på den som ble knekt da jeg hadde av bunnpanna,så den henger seg litt opp. så den lyser støtt og stadig :P
og toyota skulle ha 3700kr for en ny! :roll:
 #387070  av Drafter

Du har ikke skrevet om det er GT4 eller årsmodell eller noe, men regner med at det er samme fra 90-99..
Hender det ligger noen på enten ebay i england eller usa.. men fant ingen nå selvfølgelig..
Hvis det er samme på t18,t20 som på gt4 eller hva du har kan du jo høre med "lokale skroten" ?
Rockauto.com har jo mye deler.
Eller kan du vel poste hva du trenger på mr2oc.com eller hva det heter? (amerikansk forum)

Er kontakten firkanta, skrudd med to umbrako skruer eller er den lik oljetrykksbryteren, rund forma ?

Edit: Fungerer den for både gul og rød oljelampe?
Hvis du klarer å følge med selv kan du jo bare koble den ut som alle volvo gutta gjør..
 #387071  av Bauf2k

det står hvordan bil det er i min signatur :wink: men ja,jeg har spørt et par bilopphuggers,så får se i morgen hva dem sier :)
nå er det lenge siden jeg så den sensoren,så husker ikke helt. men fant noen delebiler som jeg tror matcher :)
 #387104  av 2fast4u

Akkurat denne sensoren du skal ha er bare på Celica 89>93 (S-motor) og Mr2 89>93 modeller, mulig du også kan finne denne opp til 95 på Mr2 enkelte utgaver.

:wink:
 #387199  av loft

Bauf2k skrev:aah... takk skal du ha! :D
Si ifra hvis du kommer over!;) *lete*