TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3S-FE Trimmings triks

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #387596  av SupraJensen

Halloen folkens. da trenger jeg hjelp med info til min 94' Toyota Carina E 2.0 Gli.
Hva er orginalt bensintrykk og tenning på denne motoren 3S-FE?

Har lest rundt på forum om at man kan justere opp bensintrykket å kjøre mere fortenning på motoren for å hente litt mere saus av den? stemmer dette, å hva kan man forvente seg av slikt?
Skal være en her på forumet som har kjørt 15 i fortenning med høyere trykk og 95oktan uten tennings bank!.
Har også fått vite av mine koleger på jobb at d skal være mulig å kjøre 98oktan med 10mere i fortenning, men skal trykket opp da? og vil dette fungere?

takker for alle tips å triks som måtte dukke opp ;D

Dette er ikke fordi jeg skal trimme å ha mere hester av den, men fordi jeg er nysgjerrig på om dette kan funke, og jeg vil prøve d ut for å lage meg en større erfaring osv.
 #387625  av Amund

Eg kjørte 95 oktan og 15 grader grunntenning, uten tenningsbank. Var ein god del friskere då 8)

For mykje fortenning vil virke mot sin hensikt, så tviler litt på at meir fortenning vil gje så veldig stort utslag. Men ein 12-15 grader grunntenning, 98 oktan, og kanskje eit nytt luftfilter, (som får KALD luft), burde gjere susen.
 #388880  av SupraJensen

jaok så du merket forskjell på motorn etter å justert mer fortenning? :P
ja jeg regner med at d e mot sin hennsikt da, men litt justeringe må jo til får å få litt ekstra da, idag har jeg åpent luftfilter og tom katalysator med gti eksosanlegg ifra kat og bak. vurdere å sette på gti manifoilene også :twisted:
men skade bel ikke å prøve å justere litt ivertfall :P