TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• problem med hovedlykt motor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #388502  av Bauf2k

Hei, fikk satt på grøftelys idag,så for å få av fronten på bilen må lyktene opp, greit var nå det. men etter at jeg var ferdig med å montere lysene og satt på frontfangeren igjen,så ville ikke lyktene gå ned.
så spørsmålet mitt er, hvor finner jeg reléet/sikringen til motorene? har ikke peiling på hvorfor de plutselig sluttet å virke.. :(

celica Carlos sainz 93.
 #391151  av Kanakkas

Du har kanskje funnet ut av det nå??

men ikke hadde jeg sjekket kontaktene og ledningene inn på motorene til lampene. Glemt å sette på eller brudd i kabel. er lett å ugjøre ved fanger av/på ol.
 #391162  av Ullsokk

Hei, reléet er jeg usikker på hvor er, men sikringen til lyktemotoren ligger i boksen fremme ved luftfilter ca.
Heter RTR (30amp). Ligger imellom sikringen til høyre og venstre headlight sikring.

Skal sies at dette er på en vanlig st185, og jeg er litt usikker på om det er helt likt på cs.
Men det ser du fort om du kikker der fremme.

Er merket med gult på bilde. ( se vekk i fra det røde :P )

http://i8.photobucket.com/albums/a50/Ul ... inebay.jpg
 #391189  av Bauf2k

Jess, fant den sikringen og den var fin. fant ut at det må være brudd en plass. høyrelykten har virket i over en uke ellerno.. så igår skiftet jeg parklys og grøftelyspærer med ledlyspærer, så da jeg skulle teste parklysene tok jeg å vridde et hakk for mye og da kom begge lyktene opp... :P så nå virker begge igjen. så jeg må vel sjekke for brudd en plass.