TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lovlig streamer?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #48599  av s.lie

hei skal ha meg en streamer, noen som vet nøyaktig hvilke mål som gjelder her? tenker særlig på max lovlige høyde..

#48612  av CelicaTurbo

Det er vel ingen nøyaktige mål som gjelder der og er heller en synsing fra bil til bil, samt hvem som kontrollerer... :? Men, du skal ihvertfall kunne ha et oppreist A4-ark fremfor deg som skal definere det uhindrede synsfeltet.. den regelen gjelder for steinsprut i frontruten og jeg har hørt at den skal gjelde for siktbegrensinger i form av streamere også.. i praksis vil det si at det er ikke særlig tykke stripen du kan ha om man skal bruke den regelen..

#48619  av Zerpent

Det er vel egentlig ikke lov i det hele tatt. Jeg ble stoppet med gamlebilen og måtte fjerne den. Jeg hadde den like langt ned som den originale solfilmen, og det var ikke mulig å diskutere det en gang.

Men som Celicaturbo sa så kommer det nok ann på hvem som kontrollerer. Visst streameren ikke er overdrevet og fyren som kontrollerer er grei så går det kanskje.

#48867  av Gjertsen

ok.. her kommer jeg som ikek har peil på bil som dere vet! :p

Hva er Streamer?

Gjertsen

#48872  av chris

Gjertsen skrev:ok.. her kommer jeg som ikek har peil på bil som dere vet! :p

Hva er Streamer?

Gjertsen
klistremerke, logo, i frontruta.. rånere har ofte stoooore streamere som dekker halve frontruta :)

#48954  av s.lie

har bestilt fra memo jeg nå.. den blir stor:) fant ut at det er ulovlig uansett hvor liten den er...

#48960  av Gjertsen

aaah klistremerker jah:p hvorfor kan det ikke hete det da? :p enklere for oss/meg som ikke har peil:p men jeg lærer , jeg lærer :D hihi

Gjertsen

#49730  av PoWer Boost

hehe brA! :D må si streamer var nytt for meg.... har bare hørt rutesenk jeg.... :oops:

#49874  av DannyBoy

PoWer Boost skrev:hehe brA! :D må si streamer var nytt for meg.... har bare hørt rutesenk jeg.... :oops:
Kompis visste heller ikke var streamer var, han hadde bare hørt om "rutesenk."
Men skjønner ikke hvorfor det kalles det egentlig :roll:

#49900  av chris

DannyBoy skrev:
PoWer Boost skrev:hehe brA! :D må si streamer var nytt for meg.... har bare hørt rutesenk jeg.... :oops:
Kompis visste heller ikke var streamer var, han hadde bare hørt om "rutesenk."
Men skjønner ikke hvorfor det kalles det egentlig :roll:
ordet "streamer" er jo et helt vanlig ord det da. det brukes ikke bare om frontruteklistermerker spesielt, men er et generelt ord som er hentet fra det engelske språket, på lik linje med mange andre ord. hvordan jeg best kan oversette det, vet jeg ikke, men det er i hvert fall et vanlig ord ;)

#49915  av sindrejl

"strimler" :P

#50453  av PoWer Boost

brA! hehe...

#51036  av s.lie

lovlig er den ikke, men ville ikke ha den så høy. kan forhåpentligvis argumentere med at den ikke går lengre ned enn "solskjermene"
Vedlegg
DSC00193.JPG
DSC00193.JPG (37.88 kiB) Vist 3461 ganger

#51040  av vegar85

hvor mye kostet den a??? klarte du å få lik rød farge som bilen???

#51051  av memo

ble jo bra den der da :)