TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som kan hjelpe med Ã¥ finne girkasse?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #390536  av gt4hansen

Hei, jeg har en 1990 gt4, girkassen fungerer helt fint og har ingen ulyder, men jeg syntes den er litt hard og rar i 3 gir. SÃ¥ er redd for at girkassen kan ryke etterhvert,
derrfor vil jeg gjerne få tak i en girkasse som passer min bil som jeg kan ha i bakhånd. har hørt at 205 kassa passer og at den er bedre.

Lurer derfor om det er noen der ute som er god til å skaffe deler fra utlandet?
Noen som bil være behjelpelig? betaler selvfølgelig for jobben.

Girtsanga mi er også veldig rørete så lurer på om jeg må ha de foringene under der nye, men disse er utgått, så håper noen kan hjelpe meg med å skaffe dette også:D
 #390542  av Haugrud

Short shift: http://www.twmperformance.com/shortshif ... ifters.htm Har denne selv, flott sak:)

Girkasse kan du høre med drift-it her på forumet (10 uker lev tid da jeg hørte med de) eller motorimport.dk
Foringer til girwire kan du kjøpe her: http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... e949aa3f71
 #390595  av loft

vet ikke om du har samme problem som meg men må bare spørre, noen ganger når jeg har den i fri og skal ha den i 1.gir så vil den ikke, vil bare ikke. og feks da jeg sku fræse forbi en wannabe med (fast&furious) i bakruta så villa den ikke inn i 4-gir :s...Noe slikt du har? Er det girkassa mi som er på hue ut snart. Vil shortshift forbedre/lettere/bedre å gire? Easypeasy og fort godt å bytte til short?
sorry for at jeg raper tråden din.
 #390602  av Haugrud

Den short shiften jeg har linka til, er lett å montere...tviler på at det vil forbedre giringa di med short shift, men avstanden mellom girene blir fryktelig mye kortere, girer med en håndleddbevegelse:p har du sett på foringene på wirene dine om de er dårlige? hvordan er den å gire ellers? skraper ved nedgiring og raske girskift?
 #390632  av loft

Haugrud skrev:Den short shiften jeg har linka til, er lett å montere...tviler på at det vil forbedre giringa di med short shift, men avstanden mellom girene blir fryktelig mye kortere, girer med en håndleddbevegelse:p har du sett på foringene på wirene dine om de er dårlige? hvordan er den å gire ellers? skraper ved nedgiring og raske girskift?
Hm hørtes litt digg ut med såpass kortere giring.

funker ellers og skraper ikke, er kun reversen. av og til når jeg ska sette den i revers vil den ikke, og når jeg da slipper clutchen får jeg den slure lyden og DA først får jeg satt den i revers.

Hm foringene nei aner ikke helt hvor de er men det kan man finne ut og sjekke:D
 #390820  av gt4hansen

jeg skrudde av alle koblinger og strammet opp skruer og vaiere samt at jeg tok av den øverste (sorte) delen av girpasken og satt på igjen en ny kule.. nå er girkassen helt anderledes:D fungerer topp:D