TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rar pÃ¥ starteren

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #390918  av ErikG

Litt rar topic kansje, men ihvertfall. Har et problem på starleten min at den ikke starter mens jeg drar på starteren, men den starter idet jeg slipper starteren. Altså den får ikke gnist før jeg slipper starteren. Har prøvd å legge opp ekstra jording til starteren for at det kansje var det som var greia, men er fortsatt lik. Kan det være at jeg må legge opp ekstra hovedstrømskabel til starteren? At starteren drar for mye strøm til at sprutet vil gi gnist?
 #390923  av Noxan8

ErikG skrev:Litt rar topic kansje, men ihvertfall. Har et problem på starleten min at den ikke starter mens jeg drar på starteren, men den starter idet jeg slipper starteren. Altså den får ikke gnist før jeg slipper starteren. Har prøvd å legge opp ekstra jording til starteren for at det kansje var det som var greia, men er fortsatt lik. Kan det være at jeg må legge opp ekstra hovedstrømskabel til starteren? At starteren drar for mye strøm til at sprutet vil gi gnist?

hørtes nesten mer ut som krøll i tenningslåsen
 #390925  av ErikG

Den drar den helt fint som vanlig på starteren, men gnisten kommer ikke før jeg slipper.
 #390954  av celica_st185

Det er nok det at du tar strøm til sprutet/coil/bensinpumpe fra feil plass. Orginalt kobles det aller meste ut for å gi mest mulig strøm til starteren (lys o.l). Sjekk at du har spenning inn på sprutet, bensinpumpe, dyser og coil mens du tørner starteren