TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• motorskifte til orginal

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #393667  av kristoffer

Har en toyota mr2 gen3 3s-gte bil.

Så problemet er at den må inn på teknisk kontroll pga forrige eier ble tatt me Uorginal motor.

Så lurer på om hva som må gjøres for å sette i den orginale gti motoren?
Eller passer den rett oppi ...

Leter og etter en orginal 2l gti motor for en god pris.

Takk for svar ;D
 #393670  av kristoffer

mr2storbrua skrev:Alt av fester og slikt passer, men du må bytte nav, akslinger, girkasse, ledningsnett og ECU også...

Hvor ble bilen stoppet?
Han var på EU kontroll i bergen så meldte di inn til BT, noe i den duren...
 #393682  av lasse

FÃ¥ tak i en komplett motor m/drivverk, hjerne, coil, og huber (nav).
Går rett oppi, alt passer overens, men du må muligens gjøre om litt på ledningsnettet :D
 #393961  av Lyngra

mr2storbrua skrev:Alt av fester og slikt passer, men du må bytte nav, akslinger, girkasse, ledningsnett og ECU også...

Hvor ble bilen stoppet?
KREMT!
Alt av fester passer ikke. Bakre motor feste er kortere på en turbo motor en på en NA motor. Resten er likt.
 #393969  av lasse

Lyngra skrev:

Hvor ble bilen stoppet?
KREMT!
Alt av fester passer ikke. Bakre motor feste er kortere på en turbo motor en på en NA motor. Resten er likt.
Detaljer... Kan bruke dem om hverandre, om man bruker turbo feste på gti må man bare løsne traversen litt, skru til motorfestet og stramme traversen igjen.
Bruker man gti feste på turbo, så er det bare å skru til det butter, mangler dog et par innfestinger på girkassa med gti feste da.
 #394179  av kristoffer

lasse skrev:
Lyngra skrev:

Hvor ble bilen stoppet?
KREMT!
Detaljer... Kan bruke dem om hverandre, om man bruker turbo feste på gti må man bare løsne traversen litt, skru til motorfestet og stramme traversen igjen.
Bruker man gti feste på turbo, så er det bare å skru til det butter, mangler dog et par innfestinger på girkassa med gti feste da.
Fekk netopp tilbud om å låne en 95modell 175 hk motor med alt tilbehør jeg trenger.
hvordan er dette å sette inn i min mr2 ?
Og om BT vil se forskjell på 3-sge'en å denne ?
eventuelt bytte deksel på toppllokket :P
takker for alle svar!
 #396101  av kristoffer

Fikk tak i orginalmotor.
Så nå sitter jeg igjen men ledningsnettet, noen som har gode råd / med bilder eller noe ?
 #396105  av Mr_Storbrua

kristoffer skrev:Fekk netopp tilbud om å låne en 95modell 175 hk motor med alt tilbehør jeg trenger.
eventuelt bytte deksel på toppllokket
takker for alle svar!
Den '95 modellen er også en 3S-GE :)

Men det sikreste er vel som du har gjort nå, å sette inn originalmotor:)
 #396107  av Drafter

Mr_Storbrua skrev:
kristoffer skrev:Fekk netopp tilbud om å låne en 95modell 175 hk motor med alt tilbehør jeg trenger.
takker for alle svar!

Nei!
Denne 95 modellen er en 5SFE hvis han har 175 hester som han skriver
2,2 l :wink:
Og jeg tror nok ikke du bør sjanse på at dem ikke ser forskjell.. for det gjør man.
 #396109  av Mr_Storbrua

om det er en 5s-fe som står i camry, på 2,2l så er den IKKE på 175hk.. den er på rundt 100kw.

Dette er nok en 3s-ge i 3-4 gen..

Samme motoren som magnesmurf har i sin mr2.
 #396200  av kristoffer

Og til de som har peiling på kobling til orginalmotor, og har lyst til å tjene noen raske penger
Finnes jeg i sandnes ;D
 #396366  av 3rlend

Drafter skrev:
Mr_Storbrua skrev:
takker for alle svar!

Nei!
Denne 95 modellen er en 5SFE hvis han har 175 hester som han skriver
2,2 l :wink:
Og jeg tror nok ikke du bør sjanse på at dem ikke ser forskjell.. for det gjør man.
2.2 har 136 hk, lateste du får til mr2.
175 3sge er vel 3.gen ?