Side 1 av 2

motorskifte til orginal

Legg innLagt inn:16 jun 2011 15:25
av kristoffer
Har en toyota mr2 gen3 3s-gte bil.

Så problemet er at den må inn på teknisk kontroll pga forrige eier ble tatt me Uorginal motor.

Så lurer på om hva som må gjøres for å sette i den orginale gti motoren?
Eller passer den rett oppi ...

Leter og etter en orginal 2l gti motor for en god pris.

Takk for svar ;D

Re: motorskifte til orginal

Legg innLagt inn:16 jun 2011 15:46
av mr2storbrua
Alt av fester og slikt passer, men du må bytte nav, akslinger, girkasse, ledningsnett og ECU også...

Hvor ble bilen stoppet?

Re: motorskifte til orginal

Legg innLagt inn:16 jun 2011 16:14
av kristoffer
mr2storbrua skrev:Alt av fester og slikt passer, men du må bytte nav, akslinger, girkasse, ledningsnett og ECU også...

Hvor ble bilen stoppet?
Han var på EU kontroll i bergen så meldte di inn til BT, noe i den duren...

Re: motorskifte til orginal

Legg innLagt inn:16 jun 2011 18:39
av lasse
Få tak i en komplett motor m/drivverk, hjerne, coil, og huber (nav).
Går rett oppi, alt passer overens, men du må muligens gjøre om litt på ledningsnettet :D

Re: motorskifte til orginal

Legg innLagt inn:20 jun 2011 12:42
av Lyngra
mr2storbrua skrev:Alt av fester og slikt passer, men du må bytte nav, akslinger, girkasse, ledningsnett og ECU også...

Hvor ble bilen stoppet?
KREMT!
Alt av fester passer ikke. Bakre motor feste er kortere på en turbo motor en på en NA motor. Resten er likt.

Re: motorskifte til orginal

Legg innLagt inn:20 jun 2011 15:15
av lasse
Lyngra skrev:
mr2storbrua skrev:Alt av fester og slikt passer, men du må bytte nav, akslinger, girkasse, ledningsnett og ECU også...

Hvor ble bilen stoppet?
KREMT!
Alt av fester passer ikke. Bakre motor feste er kortere på en turbo motor en på en NA motor. Resten er likt.
Detaljer... Kan bruke dem om hverandre, om man bruker turbo feste på gti må man bare løsne traversen litt, skru til motorfestet og stramme traversen igjen.
Bruker man gti feste på turbo, så er det bare å skru til det butter, mangler dog et par innfestinger på girkassa med gti feste da.

Re: motorskifte til orginal

Legg innLagt inn:23 jun 2011 02:29
av kristoffer
lasse skrev:
Lyngra skrev:
mr2storbrua skrev:Alt av fester og slikt passer, men du må bytte nav, akslinger, girkasse, ledningsnett og ECU også...

Hvor ble bilen stoppet?
KREMT!
Alt av fester passer ikke. Bakre motor feste er kortere på en turbo motor en på en NA motor. Resten er likt.
Detaljer... Kan bruke dem om hverandre, om man bruker turbo feste på gti må man bare løsne traversen litt, skru til motorfestet og stramme traversen igjen.
Bruker man gti feste på turbo, så er det bare å skru til det butter, mangler dog et par innfestinger på girkassa med gti feste da.
Fekk netopp tilbud om å låne en 95modell 175 hk motor med alt tilbehør jeg trenger.
hvordan er dette å sette inn i min mr2 ?
Og om BT vil se forskjell på 3-sge'en å denne ?
eventuelt bytte deksel på toppllokket :P
takker for alle svar!

Re: motorskifte til orginal

Legg innLagt inn:02 aug 2011 20:10
av kristoffer
Fikk tak i orginalmotor.
Så nå sitter jeg igjen men ledningsnettet, noen som har gode råd / med bilder eller noe ?

Re: motorskifte til orginal

Legg innLagt inn:02 aug 2011 20:21
av Mr_Storbrua
kristoffer skrev:Fekk netopp tilbud om å låne en 95modell 175 hk motor med alt tilbehør jeg trenger.
hvordan er dette å sette inn i min mr2 ?
Og om BT vil se forskjell på 3-sge'en å denne ?
eventuelt bytte deksel på toppllokket
takker for alle svar!
Den '95 modellen er også en 3S-GE :)

Men det sikreste er vel som du har gjort nå, å sette inn originalmotor:)

Re: motorskifte til orginal

Legg innLagt inn:02 aug 2011 20:54
av Drafter
Mr_Storbrua skrev:
kristoffer skrev:Fekk netopp tilbud om å låne en 95modell 175 hk motor med alt tilbehør jeg trenger.
hvordan er dette å sette inn i min mr2 ?
Og om BT vil se forskjell på 3-sge'en å denne ?
eventuelt bytte deksel på toppllokket
takker for alle svar!
Den '95 modellen er også en 3S-GE :)

Men det sikreste er vel som du har gjort nå, å sette inn originalmotor:)
Nei!
Denne 95 modellen er en 5SFE hvis han har 175 hester som han skriver
2,2 l :wink:
Og jeg tror nok ikke du bør sjanse på at dem ikke ser forskjell.. for det gjør man.

Re: motorskifte til orginal

Legg innLagt inn:02 aug 2011 21:11
av Mr_Storbrua
om det er en 5s-fe som står i camry, på 2,2l så er den IKKE på 175hk.. den er på rundt 100kw.

Dette er nok en 3s-ge i 3-4 gen..

Samme motoren som magnesmurf har i sin mr2.

Re: motorskifte til orginal

Legg innLagt inn:05 aug 2011 16:07
av kristoffer
Og til de som har peiling på kobling til orginalmotor, og har lyst til å tjene noen raske penger
Finnes jeg i sandnes ;D

Re: motorskifte til orginal

Legg innLagt inn:05 aug 2011 21:41
av Drafter
Skal du selge 3SGTE motoren da?
Hvor langt har den gått

Re: motorskifte til orginal

Legg innLagt inn:07 aug 2011 23:48
av kristoffer
Drafter skrev:Skal du selge 3SGTE motoren da?
Hvor langt har den gått

Skal nok ha den selv ja ;D

Re: motorskifte til orginal

Legg innLagt inn:08 aug 2011 12:07
av 3rlend
Drafter skrev:
Mr_Storbrua skrev:
kristoffer skrev:Fekk netopp tilbud om å låne en 95modell 175 hk motor med alt tilbehør jeg trenger.
hvordan er dette å sette inn i min mr2 ?
Og om BT vil se forskjell på 3-sge'en å denne ?
eventuelt bytte deksel på toppllokket
takker for alle svar!
Den '95 modellen er også en 3S-GE :)

Men det sikreste er vel som du har gjort nå, å sette inn originalmotor:)
Nei!
Denne 95 modellen er en 5SFE hvis han har 175 hester som han skriver
2,2 l :wink:
Og jeg tror nok ikke du bør sjanse på at dem ikke ser forskjell.. for det gjør man.
2.2 har 136 hk, lateste du får til mr2.
175 3sge er vel 3.gen ?