TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pipelyd?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #49010  av mk1 black limited

En MR2-eier var innom meg i går med en '86 som laget en ekstrem pipelyd på tomgang. Denne ble gradvis borte etter hvert som man økte gasspådraget. I motorrommet var det nesten umulig å lokalisere lyden, men det hørtes ut som om det kom fra høyre side av motoren. Vet ikke helt hva det kan være, men jeg gjetter på en eller annen reim eller et lager. Noen som har vært borti dette?

#49015  av turboman

Tror mest på at det kan være lager, enn at det er ei reim....

F.eks. lageret til vannpumpa??

#49047  av MRQuoc

kan det være noe vakumslanger der ? som da suger til seg bittelite luft hele tiden ? .. så du får sånn plystrelyd ? ? :P kan hende , kan hende :P

#49420  av Anders gullstein

Fikk akkurat samme problem på min i helga, en sykt høyfrekvent pipelyd. Tror det kan komme fra dynamoen, skal ihvertfall prøve å skifte lagrene der. Snakka med en verksted mester på Toyota og han var enig. Men dette kan en ikke si for sikkert. Hvor langt har den bilen gått da? min har passert 182 000 km.

#49463  av erling

Bare til å ta av reima å se om lyden forsvinner. Har samme lyden jeg og.

#49494  av Anders gullstein

Så hvis denne lyden forsvinner, er det lagrene i dynamoen som må skiftes?

#49515  av mk1 black limited

Er ikke sikker på hvor langt denne bilen har gått. Har brakt videre synspunktene som har kommet frem her, så få vi håpe det ordner seg. Takk for tipsene!

#49580  av Anders gullstein

skal se på problemet i morgen, lagrene har kommet da, så skal holde dere oppdatert på resultatet.

#49744  av Anders gullstein

Har skrudd bil i hele dag, tatt av bakfangeren for å ta noen små rustflekker og prøvd å tatt ut dynamoen. Men merket at dynamoen virket fint, trilla lett når jeg snurra reimhjulet. Derimot når jeg snurra reimhjulet til vannpumpa, var det noen små lyder. Tror nok det er vannpumpa som har slitte lager. Var på Toyota i dag og hørte på pris, ca. 600 kr.

Så tror nok det er vannpumpa som må skiftes på den mk1 MR2'n du var ut for Jørn.

Skal ihvertfall skifte min, så jeg skal holde dere oppdatert over resultatet etter skiftet.

#49922  av erling

Jeg mente ta av reima og starte motoren. Litt stress å snurre rundt dynamoen i 2000 o/min med neven. :D Men det kan jo likegodt være vannpumpa ja. :)