TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motor og gir til mk2 3sge

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #394629  av jokken

Noen som har noen tips til hvordan ein skal få dette sammen enkelt og fort som f...?
Har krangla med det litt for lenge så klarer ikkje tenke nytt.
På forhånd, takk.
 #394670  av jokken

har nok det, minst 4 ganger snart:p
problemet er at det er ein utstikker på motorblokka som tar borti drivverket når det skal settes sammen, så hvordan løsner ein akslingene?
 #394675  av lasse

Akslingene er det bare å dra ut, nøkk til et par ganger så løsner dem.
 #394747  av lasse

jokken skrev:takker lasse, hvis ikkje eg tar feil så skal det vist nok vere gamle motoren din ;p
Å? Har vært noen motorer innom hos meg :mrgreen: hvilken er det snakk om?
 #394781  av lasse

Om det er den MRPetter har hatt så er det en krute god maskin ihvertall, det merker du fort på gangen i den, får ingen 3sge med penere gange tror jeg, ikke har den gått langt heller.
 #394793  av Drafter

lasse skrev:Akslingene er det bare å dra ut, nøkk til et par ganger så løsner dem.
sjelden du klarer å nøkke ut drivakselen med makt..
det beste er som regel spett i mellom girkassa og drivakselen, så du ikke river ut leddet/skader leddet..
 #394805  av jokken

ok takker for tipset drafter.

Ja henta den hos han mrpetter, så har trua på den så fort eg får ditta sammen no;p
 #394825  av Ole Darkness

Hei, låner denne tråden litt jeg når dere først er inne på 3S-GE motor :)
Lurer på om det er noen som overhaler motor/gir rimelig eller er det like greit og gjøre det selv?

Har en 91 MR2 med 3S-GE motor som straks har rundet 200000km, reg. reima skal skiftes snart også. Forrige eier sa at toppene har bli overhalt litt før han kjøpte den ca 3+ år siden.

Noen som har en ca pris og peiling på hva jeg trenger å skaffe?
Tenkt jeg skulle ta ut motor, gir og diff og overhale det over vinteren.
 #394834  av Drafter

Ole Darkness skrev:Hei, låner denne tråden litt jeg når dere først er inne på 3S-GE motor :)
Lurer på om det er noen som overhaler motor/gir rimelig eller er det like greit og gjøre det selv?

Har en 91 MR2 med 3S-GE motor som straks har rundet 200000km, reg. reima skal skiftes snart også. Forrige eier sa at toppene har bli overhalt litt før han kjøpte den ca 3+ år siden.

Hos drift-it får du 3SGTE motor til rundt 10 løk..
Nesten billigere det enn å pusse opp den gamle børsa der.. :P
Blir fort dyrt med stempelringer og paraplyer fra toyota, planing av topp og evt sende den inn til et motorverksted, slik at du er sikker det ikke er noen sprekker i verken blokk eller toppdel hvis du virkelig skal koste på å først pelle den i smådeler..:wink:
Finner helt sikkert flere ting underveis som må byttes og.. :roll:
Bruker den olje da?
 #394843  av Ole Darkness

Drafter skrev:
Ole Darkness skrev:Hei, låner denne tråden litt jeg når dere først er inne på 3S-GE motor :)

Hos drift-it får du 3SGTE motor til rundt 10 løk..
Nesten billigere det enn å pusse opp den gamle børsa der.. :P
Blir fort dyrt med stempelringer og paraplyer fra toyota, planing av topp og evt sende den inn til et motorverksted, slik at du er sikker det ikke er noen sprekker i verken blokk eller toppdel hvis du virkelig skal koste på å først pelle den i smådeler..:wink:
Finner helt sikkert flere ting underveis som må byttes og.. :roll:
Bruker den olje da?
Orker ikke alt "styret" med å sette i en 3SGTE motor som jeg ikke får godkjent og div. er jo teknisk kontroll her jeg bor ca 2 ganger i uka for tiden også..
Oljeforbruk er jeg ikke helt sikker på enda, har nylig bytta olje og har hatt bilen i ca bare 1måned enda.
Lagt merke til at det samler seg et hvit litt fuktig belegg under "fylletoppa" på motoren også, noen som hver hvorfor? Kondens?