TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Innsugsstørrelse IC, ST185 vs ST205?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #395153  av Daniel HS

Skulle hatt en ny IC etterhvert, frister veldig å bare hive på en ST205 IC istedenfor å bygge om til FMIC, i og med at denne klarer å levere opp til den effekten jeg kommer til å ha fremover, og det ser mer originalt ut :)

Men lånte en ST205 IC av Kjelliken her for en stund siden, og så da at innsugssiden av ICen er 3", mot 2,5" på ST185.

Må hele innsuget byttes, eller holder det å bytte den gummibelgen? Evt hva annet må byttes?
 #395168  av Offern

Er det selve slangen mellom ic og gasspjld så er det vel mulig å bruke en 3''-2,5'' reducer vil jeg annta.
 #395171  av Daniel HS

Ja, er den slangen, men er ikke plass til noe overgang. Dog, fikk et ganske logisk tips fra Amund; Lage til en flens som passer på innsuget, med 3" stuss, også en silikonstuss på 2-3cm... Skal gå akkurat! ;)
 #395181  av Daniel HS

Ser ikke helt hvordan den kan gjøre jobben? I og med at jeg bare har 2-3 cm å gå på....
 #395183  av MOTORSPORTHUSET

400hk på din kjøler går fint..
bare var sikker på at vannpumpa er i gang og at systemet er skikkelig luftet.
og at pumpa går riktiv vei ved omkobling.

få smidd inmat dtasprut og skikkelig turbo.
så legger man in i mappet turtalsperre på 4 eller no vis insugstempen blir før høy.
vis pumpa skulle stoppe.

og kjør e85. dere har vel pumpe i området!?
 #395197  av Daniel HS

Jada, har E85 på ene stasjonen her i Bergen. Grunnen til IC bytte er fordi den jeg har er røket, så da er det like greit å bare hive på en bedre kjøler. Har helt ny CT26 Stage 3, så får holde meg innen grensen på den når det kommer til HK, heller oppgradere mer etterhvert.

Sprut og det håper jeg at kommer etterhvert, først må jeg få motoren opp å gå skikkelig. Koster nok det og :/ Er ikke laget av penger så :P Får vel flytte hjem til mor og far og selge kåken! :P
 #395208  av celica_st185

jeg regner med og gå over til fmic på rallybilen, så da kan du få kjøpe ic og icradiator av meg. Kan få med flensen som jeg har laget i rustfritt til gasspjeldet og, med silikonslange. PM hvis det er interressant :)
 #395212  av Haugrud

Daniel HS skrev:Ser ikke helt hvordan den kan gjøre jobben? I og med at jeg bare har 2-3 cm å gå på....
Du har jo flensen du trenger på den..kan jo kapppe den i lengden du trenger, og silikonslange mellom den flensen og ic'en?
 #395220  av Daniel HS

celica_st185 skrev:jeg regner med og gå over til fmic på rallybilen, så da kan du få kjøpe ic og icradiator av meg. Kan få med flensen som jeg har laget i rustfritt til gasspjeldet og, med silikonslange. PM hvis det er interressant :)
Trenger bare selve ICen jeg ;) Alt annet fungerer, er bare en sprekk i den, så tenkte å hive på en litt bedre IC istedenfor å fikse den ;)
Haugrud skrev:
Daniel HS skrev:Ser ikke helt hvordan den kan gjøre jobben? I og med at jeg bare har 2-3 cm å gå på....
Du har jo flensen du trenger på den..kan jo kapppe den i lengden du trenger, og silikonslange mellom den flensen og ic'en?
Joda, men så ikke noe sted om at den var 3", og ikke 2,5" som originalt?