TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• fjærer til en cs

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #49211  av vegar85

hei

jeg skal kjøpe meg senkefjærer til cs`en min nå! hvor burde jeg kjøpe? skal senke 40mm. helst i norge vist det er mulig....

#49221  av CelicaTurbo

Jeg har Eibach Pro og dem senker 30mm, er meget fornøyd med dem. De er progressive hvilket vil si at dem fremdeles beholder noe komfort samtidig som dem er faste i fisken. Skal du ha fjærer som oppleves hardere så mener jeg H&R er et bra alternativ (uten å ha prøvd dem). Mener å huske dem senker 40mm. Ellers har også TTE fjærer. Så langt jeg vet er det kun Eibach som er TÜV-godkjente men jeg har problemer med at dem ikke godtar papirene pga at bilen min kommer fra Sveits og dermed ikke har et klistremerke under panseret med bilens tyske godkjenningsnummer :? Men fjærene er svarte så biltilsynet forstår ikke at det er senkefjærer allikevel, dem har ihvertfall gått gjennom EU hos Toyota og veikontroll av biltilsynet uten problemer :)

#49231  av s.lie

jeg har h&r fjærer. de senker 40 mm. fungerer helt topp og koster litt over 2 lapper. ingen problem å få godkjent. kjøpte de på: http://www.poleposition.no

#49232  av vegar85

hvor selger dem fjærene da?

#49636  av vegar85

jeg har pratet med poleposition i dag å de har bare senkesett som senker 30mm!!!! skulle gjerne hatt noen som senker 1cm til jeg!!!

#49714  av smallville

sjekk ut airbagit.com der får du jo senket og hevet så mye du vil :) hehe

#49859  av vegar85

jeg bestille fjører på poleposition. det kostet 2500kr. senker 30mm. håper det syntes...... :lol:

#49864  av s.lie

det utgjorde stor forskjell på min ihvertfall

#50051  av Gjertsen

har dere kun senka bak eller gutter?
Ræva er så høy!! er jo faen meg STOR plass i hjulbua! ser jo SÅ jalla ut!
Må få kjøpt meg 30 eller 35mm senking bak!

Er det vannskelig å senke? bytter vel hele fjæra vel?

Gjertsen

#50064  av s.lie

Gjertsen skrev:har dere kun senka bak eller gutter?
Ræva er så høy!! er jo faen meg STOR plass i hjulbua! ser jo SÅ jalla ut!
Må få kjøpt meg 30 eller 35mm senking bak!

Er det vannskelig å senke? bytter vel hele fjæra vel?

Gjertsen
vi senker nok rund baut med nye fjærer!
bilen skal jo "stuke" litt da...
sånn er det når man har 4wd da får du ikke senka all verdens... hadde 40 profil på dekka før.dette var betrektelig bedre,men fikk ikke godkjent dette så måtte ned på 35..
smaken er som baken... syns ikke det ser jalla ut jeg

#50083  av larsst185

Jeg har eibach senkefjærer med 25mm spacere bak,ser og føles helt topp ut.Anbefales.

#50088  av smallville

Jeg senket jo 40mm med KYB senkesett og synes fortsatt det er for god plass i julbuen... har 17" felger men lurer på om dem må bli større... men vet noen om det er mulig å få tak i 60mm senkesett til å ha forran?