TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3s-gte 2gen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #396414  av bl4z33r

jeg har fått tak i en 3s-gte 2gen motor jeg skal bygge opp nå, jeg har en ct20b turbo liggende og har lyst til å montere på den.
er det noen som har erfaring med dette? eller noen som har noe tips til meg? har ikke skrudd så mye mr2 før...
 #396785  av 3rlend

ettersom jeg har lest, (mulig jeg tar feil) så skal den vel tåle mer trykk og er en bedre konstruksjon?
 #397125  av FireWalk

Den har litt mindre mottrykk, keramisk turbin og spooler litt raskere. Den skal visst nok være kapabel til litt høyere ladetrykk også. Så ville absolutt satt på en ct20b fremfor en ct26 om du har en liggende. Ganske grei jobb når motoren er ute av bilen. Forholdsvis grei jobb når den er I bilen også men blir litt knoting. Personlig hater jeg de vann og oljerørene som orginalt sitter på disse turboene. Er en sann lidelse å få alt på og alt må gjøres i en bestemt rekkefølge ellers går det ikke rett og slett pga det er veldig trangt! Min løsning var rett og slett å kappe hele røret, bevare endene og sveise på en adapter med en stålomspunnet flexislange i begge ender. Dette sparte meg mye arbeid. Mer enn det tok å utføre selve moden. :)