TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MC-lappen klA

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #397536  av inzane2012

Holder med å ta tungsykkel lappen og lurer på ett par ting...

Fikk regning av kjørelæreren min tidligere i uka... 7250kr, for 6 tima og en halvtime teori, to kompiser av meg har gått til samme kjøreskulen og kun hatt banekjøringa og langkjøringa og blitt fakturert for 12 lapper...
Jeg syns dette ikke helt henger sammen, over 1000kr timen? og 12k for banekjøring og langkjøring? banekjøringa koster jo egentlig bare 3500kr og langkjøring 2800kr...

Syns dette virker helt på trynet, men er det noen her med samme erfaringen når det kommer til mc-lappen?
 #397538  av Zepticon

inzane2012 skrev: Syns dette virker helt på trynet, men er det noen her med samme erfaringen når det kommer til mc-lappen?
Vell, timepris for bil var i lille harstad 550kr om jeg ikke husker feil. Så for MC, så må du ta en lærer fra bilen, og sette han på en MC. Da skal du betale for tapet fra bilen, den ekstra MC'en, samt risikoen til han kjørelæreren som sitter bakpå.
Det blir fort dyrt ja :)
 #397552  av inzane2012

ja var vel ca 550kr pr time jeg og betalte for bil... MEN det jeg stusser mest på er at jeg får en regning på over 7k for 3 dobbelt timer og en halvtime med teori, mens to av kompisene mine som kjører hos samme lærer kun har tatt banekjøring og langkjøring og fått regning på 12k... det stemmer jo ikke litt en gang... er det ikke noe form for statlige retningslinjer eller noe sånt? på bil koster det jo stort sett det samme pr kjøretime vertfall...
 #397560  av Zepticon

veit itj æ shø :) må sjekke ka dem har blitt fakturert for. Og om det e snakk om fastpris eller timepris.
Langkjøring bli jo fort en del kronasjer for 550+kr/t
 #397567  av Drafter

Stemmer at bil er 550,-
Mc er dyrere! 650,- timen.
Har selv betalt for lett lappen for en del år tilbake så vet at det koster :lol: Jeg hadde bare det obligatoriske og det kom på over 20k uten oppkjøring!
Nå vet jeg ikke hva banekjøring koster men, er vel det og oppkjøring som gjenstår hvis jeg skal kjøre opp på klasse A
 #397576  av MR2i

God butikk å være kjørelærer...

550,- i timen i si 6 timer per dag. Med 300 arbeidsdager i året blir det 990.000,- i året i lønn.. Utgiftene er bilen; drivstoff, leasing/lån og ombygningen til skolebil..
 #397582  av inzane2012

på bil er det verfall fastpris på bane og langkjøring...
og han ene kompisen min fikk oppgitt en pris på 3500kr for banekjøring, og allikavel fikk han regning på 12k... nei, får vel ta å ringe til NMCU og høre med di om det er noen rettningslinjer som alle kjøreskoler må følge når det kommer til pris, eller om det er full frihet til å gjøre så di vil...
 #397605  av Scotty

Hvorfor ikke bare ringe trafikkskolen og høre? MC-lappen har faste priser pr time, langkjøring og alt annet som trengs.. slik som alle(?) andre førerkort. Får man en regning på 12k som skulle vært 3.5k er noe selvsagt feil. ;)
 #397608  av inzane2012

både jeg om kompisene har snakka kjørelæreren, men ho sier det ikke er noe feil og at prisen stemmer... jeg vettafaen, skal høre med noen andre kjøreskoler i nærheten i morra for å høre hvilke priser di opererer med...
 #397609  av Scotty

Ta isåfall turen bort dit om hu ikke klarer å gi et ordentlig svar over telefon.;) Si at du vil ha informasjon om hva de 7250kr du har fått regning på er for.. like greit å få et svar og få oppklart enn å forsvinne. Hele greia virker hvertfall rar, hadde noe slikt skjedd med meg ville jeg uten tvil ha hatt en oppklaring i saken.
 #397635  av inzane2012

jeg spurte jeg, og det var for di 3 dobbelt timane og teorien, så det vet jeg, syns bare prisen jeg fikk og prisen kompisene mine fikk ikke stemmer litt en gang...
 #397638  av Scotty

Merkelig. Har de en hjemmeside det står priser på? Evt om de har en prisliste liggende på kjøreskolen..

Der jeg tok A1 før i tiden koster det 700kr pr enkelttime.
 #397664  av inzane2012

nei, kjøreskolen jeg bruker har ikke noen prisliste på sine hjemmesider...
 #397675  av sindrejl

her har du prisliste fra en av Trondheims beste MC skole, sammenligne med denne og klag om de ikke har gitt deg prisene på forskudd og de har blitt langt høyere enn forventet.

feks tre dobbelttimer ville kostet 4800kr og om du da fikk pris på 7250 var det sviiiinedyr halvtime teori ..

merk også at de fleste opererer med "pakkepriser" av typen feks:

"Sikkerhetskurs på vei (4 timer teori + 4 timer praksis)
Kr.4800"

12k for banekjøring er patetisk.. her tar nevnte kjøreskole 3950,-
 #397721  av inzane2012

ja var det jeg tenkte meg sindre... jeg får sjekke opp litt mer rundtom her nede før jeg sier noe mer til ho kjørelæreren min... Fikk forresten ingen priser når jeg ringte, ho bare satte opp noen kjøretimer til meg, og dum som jeg var så spurte jeg ikke om det heller :(

PS Sindre, var 12k for banekjøring OG langkjøring ;)