TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• delenummer til bolter ønskes

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #49615  av kennethx

Noen med EPC som kan gi meg delenummer på bolt og mutter som holder sammen turbo og eksosmanifold på en 2. gen 3sgte? Og hvor får jeg kjøpt locktight spray som holder på en rødglødende turbo?

Jeg har selvfølgelig mistet en bolt, IGJEN! *sukk*

EDIT: det er 4 bolter, men regner med de har samme nummer alle sammen :D

#49619  av CelicaTurbo

Jeg mener jeg har noen slike bolter liggende her, skal få sjekket det i løpet av dagen med EPC mot nummeret som står på posen til boltene, men jeg skal ha disse boltene så sant Amund ikke brukte dem når han "overtok" delehaugen min en helg :wink:

#49621  av CelicaTurbo

jeg sjekket ute nå og jeg fant en stud som jeg tror kanskje er korrekt men jeg kan ikke garantere det for delenummeret var annerledes, og når jeg søkte på delenummeret i EPC'en fant den ingenting. Dvs at delenummeret trolig er blitt forandret i sin tid og er erstattet av et annet.. uansett hadde jeg bare en stud, men disse koster ikke så mye peng så det er nok like greit at du bestiller hos Toyota. Og, strengt talt er det vel dem som bør fikse det på garantien denne gangen også?

Men, dem delenummerne jeg fant for din bil var:

90116-10127 (stud)
90179-10066 (mutter)

men men, dette tyder vel egentlig på at jeg selv bør ta av varmeskjoldet for å sjekke om noe er løst hos meg før det eventuellt skaper et større problem..

#49628  av kennethx

takker for nummer...skal ringe og bestille.

Jeg gidd ikke sette inn bilen flere ganger nå. det er jo litt styr med jobb og sånn.

Men hva med locktight spray? hvor får jeg kjøpt en som tåler ekstrem varme, noen sa blå locktight?

#49632  av kennethx

ringte og bestillte delene nå, men han fant ikke 10127, han sa den hadde skiftet nummer til 10125. Ser det ut til å stemme? bolten kostet 12,- kr og mutter 30,-

Tipper locktight spray blir det dyreste...

#49657  av Amund

kennethx skrev:ringte og bestillte delene nå, men han fant ikke 10127, han sa den hadde skiftet nummer til 10125. Ser det ut til å stemme? bolten kostet 12,- kr og mutter 30,-

skal se om jeg ikke har litt blå loctite liggende.. :wink:

#49676  av kennethx

Amund skrev:
kennethx skrev:ringte og bestillte delene nå, men han fant ikke 10127, han sa den hadde skiftet nummer til 10125. Ser det ut til å stemme? bolten kostet 12,- kr og mutter 30,-

skal se om jeg ikke har litt blå loctite liggende.. :wink:
;)

Oki, får stikke ut en tur jeg da når jeg får delene....få satt på en tur i MK1.5 samtidig også :D