TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• merkelig lyd fra min mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #49689  av spkstrp

Halloen.. Var nettopp ute og kjørte. når jeg kom hjem hørte jeg en merkelig lyd fra motorrommet. (har ikke klart å lokalisere den bedre enda)
Den kommer når du ruser motoren litt, og slipper gassen. akkurat i det motoren skal til å "dette" ned i tomgangs rpm kommer det en "spjooooing lyd". (metall som sprekker/vibrerer ??) (har sikkert med vibrasjoner i akkurat dette turtallet..)
Det høres ikke ut som om det er noe med selve motoren, den går fint på tomgang, og høres fin ut på alle (andre) turtall...

Motoren var ganske varm nå .. Skal prøve å se om lyden er der når den er kald.
Vet at varmeskjoldet har vibrert endel tidligere, men det lagde ikke slik lyd og jeg forsøkte å presse på det med en trepinne uten at lyden forandret seg det minste..

Sier bare en ting.. Om dette blir big bucks å fixe nå, så kjøper jeg meg en 4 setring! ;)

#49709  av chris

tipper det er et deksel som er litt løst/slark i, jeg. :)

#49718  av spkstrp

chris skrev:tipper det er et deksel som er litt løst/slark i, jeg. :)
Hehe ja! håper virkelig det er så enkelt. Trodde først at det var manifold varmeskjoldet, men det var det nok ikke... :(

#49722  av spkstrp

Anyway, skal som sagt kike på det når det kjøler seg litt ned.
Lurer på om noen som har litt mer peiling på motor enn meg (feks Amund) har tenkt seg en tur til byen snart ? :D Hadde vært beroligende å fått noen som har peil til å lytte på det ..

#49723  av Mr2 Mk2

Om det er en ulyd har jeg den garantert :roll:
Nei var ikke så lett å fatte helt hvordan dette hørtes ut,men satser på du finner ut av det :D

#49725  av spkstrp

Jostein skrev:Om det er en ulyd har jeg den garantert :roll:
Nei var ikke så lett å fatte helt hvordan dette hørtes ut,men satser på du finner ut av det :D
Hehe ikke så lett å forklare heller :)

#49767  av spkstrp

Muhahaha... jeg fant ut av det :twisted: Når motoren var kald var bråket så intenst og vedvarende at det var lett å finne ut av det ;) Det var bare eksosanlegget som lå og gnisset mot et eller annet..
Skal ta en tur innom svendsen eksos i morgen tidlig, ettersom de nettop har sveisa på nytt feste for meg... :)

#49793  av spkstrp

Var på Svendsen eksos (eksosn ?) (de som sveisa på høyre festet for meg).
Vi fant til slutt ut at lyden kom fra det framre festet.. Det holdt på å løsne (revnet av) og lagde en grusom gnikke gnass spjoooing lyd..
Nå er det bare et feste igjen som ikke er løsna fra potta, det venstre.. snakker om kvalitet :lol:

Er veldig fornøyd med svendsen btw, de sku ha 150 kr for å sveise fast nytt feste på høyre side, og i dag betalte jeg ingenting, enda det ikke hadde noe med de å gjøre :)