TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ombygging av lykter Avensis

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #398927  av jij1984

Pga pris på nye Xenonlykter til en Avensis.
Er det noen som har prøvd og bytte ut de orginale xenonlyktene med vanlige lykter for så å bygge disse om til xenon?

Nye xenonlykter koster 19500kr for 2stk.
Nye vanlige lykter får jeg for ca 1700kr pr stk.
Insane prisforskjell.
 #398978  av Snitcher

Det går helt fint men vanskelig å få det godkjent. Lampene er ikke typegodkjent for xenon og det må også monteres automatisk nivå regulering av lys høyde.
 #398985  av jij1984

Bryr meg ikke om godkjenning.
Lurte bare på om alt passer og at det er mulig.
 #399181  av SupraJensen

Du kan handle DEPO løkter til din bil. usikker på hvem som fører disse, men da kan du handle med mørk innmat og xenon godkjent til en rimilgere pris enn orginale deler.
 #399184  av jij1984

Fant kun lykt på ene siden fra DEPO.
MÃ¥ finne ut hvem i Norge som forhandler DEPO.
 #401839  av jij1984

Nytter ikke og finne på huggern.
Lyktene er jo søppel.
Etter 5år så er de jo ødelagt.
 #416912  av joa

Jeg må bytte hovedlampe xenon på Avensis -04. Et kjent problem at reflektor blir matt. På grunn av bilens alder må jeg nå bære kostnaden selv i følge Toyota. Som det fremkommer ovenfor i diskusjontråden er kostnaden høy og det finnes ikke alternative lykter når det gjelder xenon hovedlamper, ca 9000,- pr lampe inkl. arb.
Sverige er et alternativ ca 6000,- pr lampe inkl. arb. Det rimeligste jeg har funnet er en nettbutikk i Tyskland: http://teilexpress.de
Jeg kjøpte lampen derfra med poste restante Strömstad. I tillegg kjøpte jeg et lokk bak på lykten som må byttes dersom bilen er laget før okt/nov 2004. Inklusiv frakt (15 Euro pr bestilling) kom dette på ca 3300,- (en lampe) levert Strömstad. Butikken sender også til Norge, frakten var da ca 20 Euro. Ulempen er at det må da betales både tysk moms og norsk moms + fortollingsgebyr. Tror ikke butikken er villig til å styre med tilbakebetaling av tysk moms. Denne butikken har jo svært mye av Toyota deler, så det kan jo kanskje være alternativ for flere dyre deler. Servicen var i alle fall utmerket og de svarer på mail (enkel engelsk). Toyota opplyser at de regner ca 1 - 1 1/2 timer arbeid for å bytte lykt.
 #416956  av jij1984

Takk for tips.
Har kjøpt overhalte lykter på ebay, men den ene var ikke tett.
Skal vurdere og kjøpe en ny lykt derfra da.
 #417311  av jij1984

Har ikke faceliften D4S pærer og ikke D2S?
222 eur + frakt + toll+mva. I tillegg er det brukte lykter. Dersom de er av samme elendigheten som alt det andre så ryker vel reflektoren.

Begge lyktene koster 7605,- SEK hos Toyota i Sverige.
 #417320  av McLarren

Mener alle Avensis'er (T25 og T27 iallefall) har D4S-pærer. :)
 #417346  av jij1984

Min 2005mod T25 har D2S.