TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sports luftfilter pÃ¥ Celica T20 1.8

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #399291  av Solid Snake

Heisann! Sitter nå med et herlig eksemplar Celica T20 som har gått 140.000km. Det er en standard luftfilterboks som sitter i bilen. Hva vil skje om jeg setter inn et sports luftfilter i stedet? Såvidt jeg har forstått er det hovedsaklig snakk om lyd, blir den noe grom med disse motorene?(ps: 1.8 lyden er allerede grom i min verden)

Videre så kan jeg jo velge mellom å kjøpe filter for 150kr hos Biltema, kontra å brenne av en tusenlapp på et eller annet merkefilter, f.eks K&N... Hva burde jeg gjøre? Det røde sportsluftfilteret fra Biltema har fungert bra i min tidligere 1.3l 88hk Corolla E10.
 #399297  av C.s91

Er nok kun lyden som endres i dette tilfellet :)

Hvis du ønsker har jeg et pent brukt SRI du kan kjøpe for en 400. Dette er med blått med Krommet inntak og med hull til sensoren så du ikke får noen feilmeldinger.
 #399300  av Solid Snake

C.s91 skrev:Er nok kun lyden som endres i dette tilfellet :)

Hvis du ønsker har jeg et pent brukt SRI du kan kjøpe for en 400. Dette er med blått med Krommet inntak og med hull til sensoren så du ikke får noen feilmeldinger.
Forventer ikke å øke effekten nei, men om det gjør at man får mindre effekt er det uaktuelt. Da er stock bedre for min del.

Når det gjelder SRI'en din, hva nå de tre bokstavene står for... Har du bilder, og hvor i landet er den?:)

En ting til om Celicaen generelt... Synes standard lyden ifra høytalerne er deilig, men la merke til at de to ganske store basselementene i veggene ved baksetet ikke sier et kvekk. Skulle gjerne ha hørt deres mening og vekket de. Hva kan problemet være her, og hvordan løser jeg det? Det er høytalere bak der stock? Eller er det Toyota som oppfordrer til å gå lit aftermarked?:)
 #399317  av C.s91

Skal være høyttalere der org. Men de er ikke større enn 6,5" desverre. Kan hende det er noen løse ledninger hos deg hvis anlegget er orginalt.

SRI står for short ram intake, betyr bare at det er kort avstand fra selve filteret og til innsugsmanifolden. Kan sende deg noen bilder såfort jeg finner et kamera her et sted :P