TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• RE: woho sommerens første tur i slutten av september. rofl

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #399573  av Ace

Jaja sånn har det blitt å få ut bilen rett før snøen kommer. Utrolig digg etter flere år med å siklet på turbo motor å komme i land med bilen.

Takker til sleeper for hjelp til å få igang turbodråget. :mrgreen:

Har dog fått noen barnesykdommer etter første kjøreturen. Får problemer med tomgang ettersom motoren blir kjørt ordentlig varm. Da kveler den seg på tomgang eller ved stop.
Mulig det kun var tomgangsskruen som måtte bli stilt riktig for denne satt uvanlig løst , satser på at det var denne i første omgang. Andre muligheter ?

Hadde koblet turbo timer direkte på ecu , men da stjal den strøm fra map sensor som ga feilkode 31. Dette er nå fikset.

Siste problemet var etter utallige lufting av kjølesystemet så freser det fortsatt godt i vannet etter å ha kjørt bilen god og varm.

Bilde

Bilde

Eneste jeg ikke var fornøyd med var å måtte kutte i fangeren bak for å få plass til ny eksos, men ingenting ikke
noe glassfiber kan fikses med så ..

Bilde
 #399614  av Pedrosa

Gratulerer med ny motor :) men et spørsmål, hvor har du kjøpt stivelsestagene og den pumpa til og holde oppe bagasjerommet hen? :P http://www.home.no/stengis/Bilder/Ts.og ... G_0695.JPG
 #399622  av Ace

hei ,

takker for tilbakemelding. Staget er kjøpt fra japan når Takaira var oppe , men det er jo langt ned nå.

Et sted jeg vet de fortsatt har det i hvert fall er Fensport. Får TRD stag både forran og bak .

Når det gjelder demperen til å holde bagasjerommet er det en helt vanlig triscan demper som du får kjøpt på bilrekvesita eller lignende. Mulig det er andre typer som nå har tatt over er en stund siden den er kjøpt. Må bare lage til noen enkle braketter for å få de til å passe
 #399724  av inzane2012

Gratulere så mye med oppstarten, godt å se at det du blei ferdig, begynte å lure litt på om du hadde stoppa helt opp siden det ikke kom noen oppdateringer i prosjekttråden din på ei veldig lang stund :)

PS: den hvite bmw'n på bilda der, er det din? og isåfall, har du nettopp solgt den til en kar i Høyanger?
 #399826  av Ace

Vært ute å kjørt endel idag og gått overraskende bra uten feil, men fikk et lite stop med feilkode 31 som slo tilbake. Begynner å lure på om det kan være en dårlig lodding ved ecu'en som gjør utslaget. at humpete vei er årsaken. gikk normalt igjen etter litt overgang på ledninger.
:oops:

Den hvite bmw er min ja, men er ikke solgt. Var en nesten helt lik som var solgt nå, 320 si, den har dog mørke felger , men mangler carbon takspoiler og spoiler slik som min, men har samme carbon diffuser bak. Er nok denne du tenker på .

Oppstart ja , ferdig nei ... =)