TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 7mgte gassvaier

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #400123  av tomrnk
 
Jeg trenger ny gassvaier til min 7mgte. Har fått tak i nytt innsug, og da ble selvfølgelig den originale vaieren for kort. Noen ideer om hva jeg kan gjøre? eller hvor jeg kan få tak i en lengre en?

mvh
Tom Rune
 #400148  av tojo
 
tomrnk skrev:Jeg trenger ny gassvaier til min 7mgte. Har fått tak i nytt innsug, og da ble selvfølgelig den originale vaieren for kort. Noen ideer om hva jeg kan gjøre? eller hvor jeg kan få tak i en lengre en?

mvh
Tom Rune
Mål å finn ut hvor lang vaier du trenger,dra så innom nærmeste bilopphugging. Evnt om du har et circa mål,så hadde det vært lettere å anbefale en :-)
 #400208  av tomrnk
 
Skal se om jeg får målt opp neste gang jeg er i nærheten :D
Ser ut som gassvaieren på mk3'n er delt ved torpedoveggen. Kan det stemme?
 #400271  av FS-Styling.no
 
Sykkelwaier fra biltema funke kurrant... har en ny lokar kabel til salgs hvis intr... små dyr dem da, så du får evt kom med bud
 #400313  av tomrnk
 
har vurdert biltema ja.. litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det slik at det ser OK ut, og at det fungerer optimalt. Vaieren skal være ca 47cm lang såvidt jeg husker. I tillegg så må jeg bruke den originale innfestningen slik at alt stemmer overens. Hadde heller ikke gjort noe om strømpen på kabelen hadde vært ca 15 cm lengre enn originalt, slik at jeg kan benytte festeanordningen på innsuget. Regner med noen har gjort dette før meg, og kan komme med noen tips :D :?:
 #400358  av tojo
 
Selv brukte jeg en Camry 92-'96 (4 cylinder). Men da til mitt 1JZ oppsett.
Evnt kan du bruke orginal 2JZ. eller celica 87-99.
 #400369  av tomrnk
 
tojo skrev:Selv brukte jeg en Camry 92-'96 (4 cylinder). Men da til mitt 1JZ oppsett.
Evnt kan du bruke orginal 2JZ. eller celica 87-99.
Ja jeg funderte litt på om 2jz kabelen kunne funke, siden den har spjeldet på "riktig" plass. får se litt hvordan det blir :D har noe småplukk og installasjon av sprutet før jeg må ha gassvaieren i boks :D