TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nye dempere til senkesett

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #400543  av TrustNo1

Hei

Jeg har akkurat vært på eu-kontroll og fått konstatert at demperne mine har begynnt å lekke olje og fikk feil på disse så de må byttes.

Jeg har ett 40mm senkesett på bilen nå, så litt usikker på hvilke dempere jeg bør kjøpe. Saken er at jeg ønsker dempere som fungerer både med og uten senkefjærer. Er det slik at man bør ha egene dempere ettersom hvor mye bilen er senket, eller har ikke det noe å si?

Tar gjerne noen anbefalinger til ulike dempere om noen kan gi noen forslag :)
 #400561  av FireWalk

Er det eibach sportline fjærer du har? 40mm er ganske mye. Ved 40 mm senking blir fjærene ganske stive. Da har de en for høy dampening rate for de orginale dempere slik at de blir utslitt veldig fort. Vil anbefale justerbare dempere til slike fjærer. Koni og kyb har dempere som bør gå greit til slike fjærer. :)
Sist redigert av FireWalk den 11 okt 2011 21:18, redigert 1 gang totalt.
 #400597  av TrustNo1

stemmer nok at det er eibach sportline ja. Mener å huske det fra når jeg sjekket opp nummeret som sto på fjærene.

Er justerbare de demperene jeg har nå også, men har ikke prøvd å fikle noe med justeringa, men bilen er stiv som en pinne. Er litt derfor jeg ønsker å ha dempere som også vil gå overens om jeg endrer til enten litt mindre senking eller tilbake til orginal.

Takker for tipsene iallefall.

Hvor anbefaler dere å kjøpe i norge dersom jeg ikke skal bestille fra twosrus?