TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 mk1 problem

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #401780  av proson

Jeg har en MR2 fra 1986 og har akkurat byttet både motor og girkasse. Men jeg får en forferdelig dunkelyd og skrapelyd fra høyre side bak når jeg gir full gass i 1. gir. Jeg byttet girkasse IGJENN, men samme lyden er der fortsatt. Jeg brukte ikke momentnøkkel da jeg skrudde igjen skruene til svinghjulet, kan det gi slik ulyd hvis det ikke er helt 100% likt? Fant også ut etterhvert at bremsecaliperen på høyre side bak hang på bremseskiven, kan differensial/girkasse gå istykker bare på 10 mils kjøring av den grunn? Nå har jeg ny bremsecaliper som fungerer som den skal, fortsatt samme ulyd. Lurer også på om det kan være et motorfeste eller to som har gått istykker under demontering/montering...

Noen som forstår seg på dette bedre enn meg så er jeg sjeleglad for alle bidrag :D
Vedlegg
mr2.jpg
mr2.jpg (776.04 kiB) Vist 1802 ganger
 #401781  av ArildM

Kun i 1. gir?
Kan være lurt å sjekke motorfestene, har en tendens til å være dårlige på de bilene jeg har hatt i alle fall. Du har både ett bak motoren og et foran motoren som skal motvirke for stor vridning når du gir på.
 #401782  av proson

ArildM skrev:Kun i 1. gir?
Kan være lurt å sjekke motorfestene, har en tendens til å være dårlige på de bilene jeg har hatt i alle fall. Du har både ett bak motoren og et foran motoren som skal motvirke for stor vridning når du gir på.
Ja, jo mer kraft jo værre lyd blir det, såvidt at det blir i 2. gir også, jeg blir nok nødt til å sjekke motorfestene da ja... har ekstra liggende så spørs om jeg bare må prøve å bytte, er vel vanskelig å sjekke om et motorfeste er gåent uten å bytte ut...?