Enkel tuning?
Legg innLagt inn:08 nov 2011 17:40
Jeg er ganske blank med mekaniske egenskaper, men lurer på om det er noen enkle løsninger for og få litt ekstra hester?
Jeg har en 3-sgte
Jeg har en 3-sgte

3rlend skrev:lystgass fungerer teoretisk likedan som turboTrenger en litt dypere forklaring en det
ekstra oksygen inn i motor, slik at du kan tilføye mer bensin
ELLER! Klipp slangen fra Wg, deretter, napp ut slange som går mellom innsug og ting under diagnose stikket, deretter plugg slangen
J*VLIG enkelt, men mindre holdbart i korte lengder
niklasf91 skrev:For at vi skal kunne gi deg noe som helst råd krever det at du har en minimumskunnskap om bil selv, og det har du tydeligvis ikke. Litt lesing på nettet om basic trimming kommer til å gi deg alle svarene vi kommer til å gi, men presentert på en mye bedre måte.3rlend skrev:lystgass fungerer teoretisk likedan som turboTrenger en litt dypere forklaring en det
ekstra oksygen inn i motor, slik at du kan tilføye mer bensin
ELLER! Klipp slangen fra Wg, deretter, napp ut slange som går mellom innsug og ting under diagnose stikket, deretter plugg slangen
J*VLIG enkelt, men mindre holdbart i korte lengderInnsug og "ting"?
Fins noen deler jeg kan bytte for og få litt mer power?:)
ArildM skrev:Hadde Toyota kunne skru på en dings og en dært og lagt til 200hk uten konsekvenser på motoren din hadde de nok gjort detCorrect me if I'm wrong, men tror ikke det nødvendigvis stemmer med det avgiftssystemet vi har i Norge. Pluss at stadig strengere miljøkrav legger en del demper på moroa sammen med støykrav o.s.v. Er jo mange vanlige personbiler til og med hvor fabrikken ikke tar ut potensialet, og det er forholdsvis enkelt å få til ganske dramatiske økninger av effekten hvis man ikke bryr seg så mye om lovverket. Og når det gjelder sportsbiler er vel f.eks. Supra og 200 SX gode eksempler på biler som kan tunes ganske enkelt for å få litt mer pulver bare ved å skru på en dings og bytte en dært, selv om man kanskje ikke får 200hk ekstra bare av det.
niklasf91 skrev:Vet ikke hva denne tingen heter, men går slange fra registerside på innsug og under diagnose stikket.3rlend skrev:lystgass fungerer teoretisk likedan som turboTrenger en litt dypere forklaring en det
ekstra oksygen inn i motor, slik at du kan tilføye mer bensin
ELLER! Klipp slangen fra Wg, deretter, napp ut slange som går mellom innsug og ting under diagnose stikket, deretter plugg slangen
J*VLIG enkelt, men mindre holdbart i korte lengderInnsug og "ting"?
Fins noen deler jeg kan bytte for og få litt mer power?:)
Zepticon skrev:Joda, jeg har litt kunnskaperniklasf91 skrev:For at vi skal kunne gi deg noe som helst råd krever det at du har en minimumskunnskap om bil selv, og det har du tydeligvis ikke. Litt lesing på nettet om basic trimming kommer til å gi deg alle svarene vi kommer til å gi, men presentert på en mye bedre måte.3rlend skrev:lystgass fungerer teoretisk likedan som turboTrenger en litt dypere forklaring en det
ekstra oksygen inn i motor, slik at du kan tilføye mer bensin
ELLER! Klipp slangen fra Wg, deretter, napp ut slange som går mellom innsug og ting under diagnose stikket, deretter plugg slangen
J*VLIG enkelt, men mindre holdbart i korte lengderInnsug og "ting"?
Fins noen deler jeg kan bytte for og få litt mer power?:)
Om du ikke klarer å finne ut selv hvilken trim du skal bruke så burde du holde deg unna hele ideen.
Mr_Storbrua skrev:Som sagt en fordel å å vite hvilken generasjon motoren din er, 2.gen, eller 3.gen.. Ta ett bilde av motorrom, å legg ut her. Men det enkleste å kjappeste er vel å justere opp trykket litt. Men som sagt, om man begynner å trimme, så øker jo sjansene for at ting kan gå galt. Men en liten justering av trykket, er ikke så farlig.. 2.gen tåler visst greit å kjøre på 1 bar ladetrykk, å du kjører vel ca 0,6 bar originalt (om det er 2.gen) Da trenger du en boostcontroller, fuelcutdefenser og kanskje en fordel med turbotrykksmåler, så du kan følge med litt. Jeg kjøpte kun en mekanisk boostcontroller, men har forstått som det er greit å følge med litt på måler når man drar på, dette får du til en billig penge. Kan gi deg link til en billig en på ebay. Så trenger du som sagt en fcd (fåes kjøpt på twos'r us) Den er heller ikke dyr. Men som sagt, hvilken generasjon har du?Som det står over kjører jeg en 3-sgte