TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Japspeed eksos til sw20 NA

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #402030  av ad92

Har sett endel på denne eksosen og litt lydklipp på youtube osv..

det jeg lurer på er om noen her inne har den montert og kan si om lydnivået på eksoen er levlig, og om kvaliteten er bra (skal på en 3sge).. vill ha sint og dyp lyd men må jo gå ann å føre en samtale menst man kjører også :)
 #402110  av DanielJ

Drafter skrev:bråker vel desidert mest
Vurderer ganske strekt selv å kjøpe det. Så kan du forklare litt dypre? Bråker mest av hva? Bråker det kanskje for mye?
 #402117  av john_e

Bråker alt for mye :P
Høres på laaaang avstand.
Uønsket oppmerksomhet på både én, to og tre måter.

Ser skikkelig tøft ut da :)

Skal sies det at jeg ikke har testet det selv, men har sett utallige soundchecks og lest mange diskusjoner rundt det.
Er dessuten for høylydt til å passere teknisk ved banetreff (utenom ACR da) så det er litt waste hvis man vil kjøre på bane.
 #402121  av DanielJ

Er det noen lignende potter med mindre lyd?
 #402125  av 3rlend

jeg har japspeed :P
men jeg har turbo som demper lyden en god del :P
for meg funker det fint, og ingen problem å føre en samtale :P
 #402128  av DanielJ

Så NA bråker mye mer enn turbo?
 #402132  av 3rlend

vet ikke når det gjelder denne eksosen.

men i utgangspunktet demper turboen på uansett motor en god del av lyden generellt. :P
 #402137  av john_e

Ja, NA bråker mye mer enn turbo.
I en NA går lydbølgene ut i friluft uten direkte blokkering.
Er ikke akkurat mye dempeflate i de lyddemperne på Japspeeden.
 #402139  av 3rlend

prøvde å skulle forklare dette men det ble et innlegg på en halv side så jeg ga opp :P

john_e har rett!
 #402142  av ad92

Ser utrolig tøft ut ja! Kjedelig at det bråker så mye :( billig er det og!

Vurderer å få laget til et custom anlegg med 2 potter med grei størrelse på hver side.. noen som synes det er fett? :D Fant et på ebay her om dagen men finner det ikke igjen
 #402143  av ad92

Har veldig lys på japspeed, men kjedelig å bli stoppet og bli innkalt til teknisk om politiet eller vegvesenet møter på meg :) er jo ikke så usannsynlig det..
 #402165  av DanielJ

Er det noen her på forumet som har slik eksos eller erfaringer om den?
 #402174  av lasse

ad92 skrev:Har veldig lys på japspeed, men kjedelig å bli stoppet og bli innkalt til teknisk om politiet eller vegvesenet møter på meg :) er jo ikke så usannsynlig det..
Er jo ikke være enn å bytte tilbake og vise det :wink:
Har hatt mangel på eksos på en bil før jeg, ble stoppet i utekontroll, trengte ikke time hos BT engang, dro innom, en fyr kom ut og så på bilen, jeg startet og ruset litt, og det var det. Gratis var det også.
Dette var på risløkka i Oslo, og dem er kjent for å være vanskelige...

Tar jo stort sett ikke mer enn en halvtime å bytte anlegg om ikke alt er rusta fast.
 #402340  av Anders gullstein

Vet ikke hvordan lyden på en SW20 er kontra en AW11, men jeg er veldig fornøyd med Janspeedanlegget som står på min AW11. Lyden er høy, men så absolutt å leve med, er jo tross alt en sportsbil som skal ha litt vass lyd ;) .
Har ikke hatt trøbbel med eu kontroll så langt og anlegget har stått på en del år. Det fine med Janspeed eksosen på min er når en begynner å gi på og lyden, spesielt i tunnel, får nærsmest mc lyd når man nærmer seg rødlinjen. Jeg hadde en Honda Civic VTEC med 3" anlegg og lyden der var veldig mye mer intensiv enn det var i MR2´n på langtur. Langtur i MR2´n min er absolutt ikke noe problem.
En av mine definetive beste oppgraderinger på bilen. På banetreff har den blitt målt til 95 dB ved 4000 omdr/min.