Legger denne her jeg, siden den passer på de fleste turbobiler.
Hvordan hadde dere tolka dette?
Var ute å kjørte en stund i går, eksos tempraturen lå rimelig støtt på 850¤C, plutselig snurra den helt vilt, før den la seg på ca 550¤C.
Stussa litt på det, så jeg stoppa og kikka baki, turbohuset var helt rødglødene, uten at jeg hadde kjørt hardt. (Hadde nettopp kjørt ned en lang bakke på ca 4km)
Måtte over ett fjell til for å komme meg hjem, så på toppen stoppa jeg igjen og sjekka. (Kjørte opp på ca 2500-3000rpm, uten å generere ladetrykk)
Nå var manifoilen, turbohuset, og de første 40cm av eksosen rødglødene Har 3" eksos...
Motoren går som ei klokke hele tiden, selv om den tidvis ettertenner, pga rik blanding...Hva er det egentlig som skjer bak der?
Edit : Ikke 40, men ca 20cm av eksosen...
Hvordan hadde dere tolka dette?
Var ute å kjørte en stund i går, eksos tempraturen lå rimelig støtt på 850¤C, plutselig snurra den helt vilt, før den la seg på ca 550¤C.
Stussa litt på det, så jeg stoppa og kikka baki, turbohuset var helt rødglødene, uten at jeg hadde kjørt hardt. (Hadde nettopp kjørt ned en lang bakke på ca 4km)
Måtte over ett fjell til for å komme meg hjem, så på toppen stoppa jeg igjen og sjekka. (Kjørte opp på ca 2500-3000rpm, uten å generere ladetrykk)
Nå var manifoilen, turbohuset, og de første 40cm av eksosen rødglødene Har 3" eksos...
Motoren går som ei klokke hele tiden, selv om den tidvis ettertenner, pga rik blanding...Hva er det egentlig som skjer bak der?
Edit : Ikke 40, men ca 20cm av eksosen...
Sist redigert av Christian den 20 jun 2004 18:42, redigert 1 gang totalt.
Dagali Bil & Maskin - Dagali opplevelser - BS Bildeler.
http://www.aasbergdrifting.com
http://www.aasbergdrifting.com