TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ettermontering av xenon kit

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #402728  av Anders gullstein

Lurer på å ettermontere et xenonkit på min Avensis 06 modell. Er det noen som har erfaring med xenon kitene rundt om? Hva er bra og hva er dårlig? Har også lest meg fram at det kan være problem med tanke på automatiske kjørelys, slik at ignitorene ikke får den spenningen de trenger for å tenne under start av motor.
 #402731  av Zepticon

Anders gullstein skrev:Lurer på å ettermontere et xenonkit på min Avensis 06 modell. Er det noen som har erfaring med xenon kitene rundt om? Hva er bra og hva er dårlig? Har også lest meg fram at det kan være problem med tanke på automatiske kjørelys, slik at ignitorene ikke får den spenningen de trenger for å tenne under start av motor.
Har liten tro på at det er noen forskjell på billig kitta fra vvme.com og de dyrere fra feks Hogstad trading (som annonserer i headern) De er fra samme samlebånd i kina alle sammen.
Kjøper du fra VVME blir de levert på døra di med bud fra DHL og det står 19dollar i verdi. Så totalt ca 350kr for et kit, som blir levert på dørstokken din :D

Vær på vakt da, fordi om du kjøper bare pærer, så skriver de ikke lavere verdi. Så det er billigere å bestille et nytt kit enn nye pærer om et går i stykker.
 #404311  av Remi

Jeg hiver meg på denne!

Jeg har en Corolla 02 mod
og har nu peiling på xenon hva trenger man egenlit ? og hva er eks bi-xenon ? og trenger jeg det?
 #404322  av Zepticon

Bi xenon er når du har fjern og nær i samme pære. Da kan du få xenon bare på nær, eller på begge.
 #408013  av bakke84

Greit at alle kommer fra kina, men er stor forskjell på kvaliteten på disse!
Enkelte kit lager grusomt mye radiostøy og bruker lang tid på og tenne max.
Ikke alle har lik innmat og alle er ikke like vanntette, noe som fører til at det går kort tid før ballastene tar inn vann og ikke virker mere.
Og ikke alle selgere som tar i mot retur dersom noe ryker.

Gammel tråd men men :P