TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svakhet girkasse mr2 turbo.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #403402  av 3rlend
 
Heihei 8)
Som sikkert noen har fått med seg så planlegger jeg å gjøre noe drastisk med mr2, om det blir "5sgte" eller rimelig trimma 3sgte vet jeg ikke ennå.
men dette skal uansett ned i bakken.
SÃ¥ hvordan er org turbo kasse (e153?)
Og hvor mye effekt kan jeg ha før kassen begynner å bli lei seg?
 #403408  av hmsilset
 
om det er den til 3 gen så tror jeg ikke du skal bekymre deg for girkassa :) Om den er i god stand!
 #403412  av 3rlend
 
2.gen med sliten differensial :)
jeg tenkte uansett på oppimot 450 motorhk, hvordan takler girkassen dette? :P
 #403429  av Ocean Walley
 
Slenger meg på her.
Jeg har en 3.gen kasse i nesten ny stand med cusco LSD (vet ikke hvilken diff, men den er hard!) og 2 plate clutch. Hvordan klarer denne seg med samme effekt som nevnt tidligere her?
 #403440  av sleeper
 
mr2 turbo kassa tåler en god del mer en det dere snakker om, ( men du MÅ faktisk clutche med denne kassa.. synk ringer liker ikke fullgass giringer..)

Så dere vil ikke ha noen problem med den.. ( 0 problem med langt over 700hk på de)
 #405159  av FireWalk
 
Jeg tok livet av en 3s-gte 2.gen kasse. Den låste seg totalt. Det var på rundt 400+ hk. men det vites ikke hvor langt akkurat den kassa hadde gått. Så kan være at den var utslitt. De kjører med 500+ hk på orginal kasse borte i statene, og det ser ut til at de holder bra. Motoren går som regel lenge før kassa i de fleste tilfeller.. ;)