Side 1 av 1
Svakhet girkasse mr2 turbo.
Legg innLagt inn:05 des 2011 09:59
av 3rlend
Heihei
Som sikkert noen har fått med seg så planlegger jeg å gjøre noe drastisk med mr2, om det blir "5sgte" eller rimelig trimma 3sgte vet jeg ikke ennå.
men dette skal uansett ned i bakken.
Så hvordan er org turbo kasse (e153?)
Og hvor mye effekt kan jeg ha før kassen begynner å bli lei seg?
Re: Svakhet girkasse mr2 turbo.
Legg innLagt inn:05 des 2011 12:58
av hmsilset
om det er den til 3 gen så tror jeg ikke du skal bekymre deg for girkassa

Om den er i god stand!
Re: Svakhet girkasse mr2 turbo.
Legg innLagt inn:05 des 2011 14:48
av 3rlend
2.gen med sliten differensial

jeg tenkte uansett på oppimot 450 motorhk, hvordan takler girkassen dette?

Re: Svakhet girkasse mr2 turbo.
Legg innLagt inn:05 des 2011 17:37
av ad92
Send et pip til FireWalk her på forumet, han har 2.gen og rundt 4-500 hk tror jeg

Re: Svakhet girkasse mr2 turbo.
Legg innLagt inn:05 des 2011 19:42
av Ocean Walley
Slenger meg på her.
Jeg har en 3.gen kasse i nesten ny stand med cusco LSD (vet ikke hvilken diff, men den er hard!) og 2 plate clutch. Hvordan klarer denne seg med samme effekt som nevnt tidligere her?
Re: Svakhet girkasse mr2 turbo.
Legg innLagt inn:05 des 2011 23:15
av sleeper
mr2 turbo kassa tåler en god del mer en det dere snakker om, ( men du MÅ faktisk clutche med denne kassa.. synk ringer liker ikke fullgass giringer..)
Så dere vil ikke ha noen problem med den.. ( 0 problem med langt over 700hk på de)
Re: Svakhet girkasse mr2 turbo.
Legg innLagt inn:06 des 2011 08:10
av 3rlend
høres bra ut

Re: Svakhet girkasse mr2 turbo.
Legg innLagt inn:13 jan 2012 17:10
av FireWalk
Jeg tok livet av en 3s-gte 2.gen kasse. Den låste seg totalt. Det var på rundt 400+ hk. men det vites ikke hvor langt akkurat den kassa hadde gått. Så kan være at den var utslitt. De kjører med 500+ hk på orginal kasse borte i statene, og det ser ut til at de holder bra. Motoren går som regel lenge før kassa i de fleste tilfeller..
