TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny kjøpt Celica gt4 st185. litt spm

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #403853  av JsrMr2

Hei har nettopp handlet en celica gt4 st185 90 mod er kjempe fornøyd med bilen.. er en drøm og kjøre alt minner om en bil fra 2000 tallet og ikke 1990=)

så til spm det er monter ny og større turbo (garret gt30 a/r 0.64 ser det ut som ..
stål toppaknig..

forrige eiger vist ikke om det var monter større dyser.men den går
fett på kald motor så tyder på at noe er gjort får bilen går utroligt reit og fint og dra
gjevnt og fint hele registeret.

ser ikke ut til og vere noe piggyback system kun orginal ecu
den lader ca 1bar på første gir.. 1,2-1,3 andre gir og var oppe i 1,48 på 3 gir..
virker ikke som den går magert eller tegn til tennings bank men faren er vell usannsynelig stor for det..

er montert apexi avcR boostcontroller den virket noen avansert noen som kan noe med denne her inne??

etter va eg har fått med meg er det ikke noe form for chip som man får til 3sgte ecu`n men lurte på om noen kunne bekrefte det..

og hjelper det og banke inn pluggene til ca 0,7 men tanke på fare for tennings bank??

skal prøve og sette meg inn i boostcontrolleren i kveld så eg får ned trykke noe til ca 1.1-1.2 bar

ble litt rotete men håper dere orker og lese hehe=)

takker får alle svar som kommer =))
 #403971  av JsrMr2

ja sprut er nok veien og gå.. e85 blir vell problem på vinteren med tanke på frost vell?? blir bruks bil/vinter leke bil så blir ikke noe mer oppjussing nå=) har for mange andre prosjekter i luften så må bli ferdig stilt før det blir og tenke og gjøre mer med celicaen =)) har ett sm4 sprut for mye liggende så får se om ikke får anlednig til og koble det opp og få ett mer safe map

men fy for en artig bil.. så leker med tanken på den og hehe må bare få godt med info og erfaring med bilen før eg begynner=) (Er Bakhjuls vant) så sladding ble ett ant utrykk nå=)

er det noe formening hvor mye driverket tåler på disse??.. dette er en 1990 mod med wrc understell men etter det eg klarte og søke meg fram til så er det likt på alle gt4??
 #404083  av JsrMr2

ok takker for info... er det muligt og få annen utveksling til st185 som feks 60/40 deling?? eller er det kunn 50/50 ??
 #404110  av MOTORSPORTHUSET

du kan svitshe på mellomkassa. til 60 foran 40 bak,og til kun fwd. men ikke andre veien.

men det er sperre og mer hester du trenger.. di sladder kjempelett egentlig da st185. :twisted: min går opp i 170km nå sideveis..
kansje dår lig sammenligning til standard bil.
men hadde en gang en med 400hk på veien og den sladdet og veldi lett på tørr asfalt. :) :) men di er litt for slappe med org turboene. :(
 #404132  av JsrMr2

bilen sladder greit nok på vått og snø men er uvant da farten bil 5 ganger så stor forhold til bakhjulstrekker :lol:
så er vell bare en tilvenning=) Er det 50/50 deling på di st185 di brukte i rally på 90 tallet og kansje??

blir nok og bygge opp motoren med smidd innmat og bedre kammer og sprut til sommeren tenker eg ..

et spm til Hvor mye kan man senke gt4?? med tanke på vinkling til stikkaksler?? er wrc understell på bilen så er rimelig høy men kjører egenskapene er helt rå like vell men utseende messig bør den nok ned noen mm
 #404161  av MOTORSPORTHUSET

bak kan du senke 55 vet jeg det er bunne på tein senkesettet
og funker fint.
foran ca 40.. jeg hadde minn 55 foran men drivknutene inne butta imot da.
merket det i dynoen,.
og drivakelmanskettene ryker fortere.

35mm på fjører er perfekt.