Org ECU liker strengt tatt ikke noe over 264 i durasjon. Selv om 272 kammer går. Den største forbedringen du kan gjøre med en silvertop motor er å få tak i egen motorstyring, dette vil øke effekt over hele registeret siden org ecu er svært forsiktig på en del områder (sikkert mtp utslippskrav).
Nye kammer vil bare flytte effekten på motoren høyere opp i registeret, fungerer bra om du kjører mye løp.
Den nest beste tuningen du kan gjøre med en slik motor er å anskaffe en 6trinns kasse (C60 feks), som har en utveksling som er mye bedre enn 5trinnskassene mange bruker. Dette kan fjerne så mye som 1. sekund på 0-100 tiden har jeg sett.
Ellers har du jo grunnleggende oppgraderinger slik som luftfilter og eksos. Porting av toppene på disse hjelper litt, men ikke mye. Er også begrenset hvor mye løft du kan ha på kammene i forhold til 16v motoren.
- 2002 Toyota Caldina GT-Four N-spec
- 2004 Toyota MR2 SMT PGP
- 2006 Toyota Rav4