TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• girkasse fra mr2?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #50313  av Kenny

Noen som vet om girkasse fra mr2 mk1 skal passe i en celica 16o med 4age motor? har plukket girkassen ut av mr2`n, men kan ikke skjønne hvordan den gir overføringen skal passe, dessuten har jeg en liten anelse om at jeg kan få 5 gir bakover og ett forover, siden kassen sitter motsatt veg i celica kontra mr2.
 #50405  av Morten

Kenny skrev:Noen som vet om girkasse fra mr2 mk1 skal passe i en celica 16o med 4age motor? har plukket girkassen ut av mr2`n, men kan ikke skjønne hvordan den gir overføringen skal passe, dessuten har jeg en liten anelse om at jeg kan få 5 gir bakover og ett forover, siden kassen sitter motsatt veg i celica kontra mr2.
Er ikke sikker på hvordan det er med MK1, men MK2 kasse som skal brukes i Celica så må Celica giroverføringa flyttes over. Mulig det bare er det samme som må til med MK1 også... :roll:
(har ikke prøvd selv)
PS! står girkassa motsatt eller ser det bare sånn ut ved første blikk siden du ser forfra på Celica og bakfra på MR2?

#50406  av Amund

girkassene skal vere lik, bare gir overføringen som må flyttes over..

#50422  av Kenny

motoren er snudd.. innsuget er nermest kupèn på begge.. ergo de står forsjellig vei.. . skjønner ikke noe jeg... :( hmmmzzzz

#50457  av Amund

Kenny skrev:motoren er snudd.. innsuget er nermest kupèn på begge.. ergo de står forsjellig vei.. . skjønner ikke noe jeg... :( hmmmzzzz
står innsuget i mr2'en nermest kupeen? hvilken type mr2 er det snakk om? min har innsuget bakover, det har også motoren jeg har fra en celica, og girkassen fra en mr2 turbo passet rett på.. :? :?: :?: