TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Marker alle forum som lest

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #50520  av laas

Ser det brukes samme chat-engine som f.eks. http://www.spyderchat.com. Der har de en "Mark all forums read" på hovedsiden. Savner den fælt på ts-ogn. Noen mulighet for å få lagt til en slik link?

I tillegg, hadde det vært mulighet for å få "Marker alle temaer som lest"-siden til å default returnere folk til hovedsiden istedenfor forumet man nettopp er ferdig med?

Bortsett fra dette er jeg selvsagt meget fornøyd med ts-ogn :) Keep up the good work...

Lars J

#50532  av chris

bare lurer, hvilken nytte har denne funksjonen egentlig? (jeg er litt treig. hehe)

#50544  av laas

Istedenfor å klikke eg igjennom alle forumene går jeg rett på linken "Vis nye innlegg", leser de som ser ut som er interessante, og har deretter lyst til å markere hele ts-ogn som lest. Effektivt og greit...

Lars J

#50546  av chris

de blir jo markert som lest etterhvert som du blar gjennom dem

#50555  av Mr2 Mk2

chris skrev:de blir jo markert som lest etterhvert som du blar gjennom dem
Men han leser ikke gjennom ALLE,noen bare "hopper" han over..fordi overskriften ikke virket som den hadde noe interesse for ham.Og da vil de uleste fortsatt stå merket selvom han har fått de med seg..Antar det er slik :lol:

#50586  av laas

chris skrev:de blir jo markert som lest etterhvert som du blar gjennom dem
Hadde jeg bladd igjennom alt, ja, men det gjør jeg jo ikke...

Lars J

#51197  av CelicaTurbo

Siden linken "Vis nye innlegg" viser alle nye inlegg siden forrige besøk så skal det i utgangspunktet være slik at du ikke trenger å markere emner som lest pga at dem vil være markert som leste neste gang du besøker forumet selv om du ikke har lest dem (kun nye poster siden forrige besøk er markert som ulest). Men, kriteriet for at besøket skal registreres som et nytt besøk er at det er mer enn to timer siden forrige gang du trykket en link på forumet. Egentlig var denne fristen en halvtime men pga at enkelte følte det var vanskelig å skrive ferdig en post innen tidsfristen for "timeout" så måtte jeg forlenge fristen ganske betraktelig 8)

Så, konklusjonen er at så lenge du besøker forumet sjeldnere enn hva to timer så vil alle eldre poster automatisk være markert som lest, selv om du faktisk ikke har lest dem :wink:

#51211  av laas

En ting er at den timeout-saken fungerer dårlig i praksis. Noen ganger er den for kort - andre ganger er den for lang.

For det andre - om jeg bare svisjer innom uten å lese igjennom alt - f.eks. har fått mail om privat melding som jeg vil svare på, eller kanskje jeg har en halvtime på å sjekke ts-ogn etter en måneds ferie - da vil jeg ikke kunne finne ut hvilke innlegg som er nye når jeg besøker ts-ogn neste gang fordi jeg aldri fikk markert alt etter siste skikkelige gjennomgang som lest, og linken "vis nye innlegg" viser bare nye innlegg siden forrige svippomtur. Derfor må jeg innom hvert forum, og de inneholder uleste innlegg siden tidenes morgen...

En link - "marker alt som lest" - er den perfekte løsning, og jeg ville ikke bli forbauset om det ble fred i midtøsten i tillegg. Hvorfor er det så vanskelig å se nytten av den featuren? Andre phpBB-chatboards har den jo, så det kan umulig være så vanskelig å ordne...

Lars J

#51214  av CelicaTurbo

joda, det kan la seg ordne ved å legge til den modifikasjonen, men å legge til dette forandrer ikke at poster blir merket som lest ved neste besøk. I tillegg er det slik at jo flere modifikasjoner man legger til phpBB dess vanskeligere er det å holde forumet oppdatert.. for hver bugfix og sikkerhetsfix som er tilgjengelig må alle modifikasjonene installeres på nytt, og da kan fort en 10-minutters jobb ta mange timer..

Men jeg skal se på den modifikasjonen når jeg er tilbake på nett på et skikkelig vis, holder på med flytting for tiden og har lite tilgang til nett.

#51221  av laas

Klart klart. Ville bare uttrykke ønsket om den featuren. "Skal se om jeg får tid til å se på det til jul" er greit nok svar for meg ;)

Lars J

#51445  av kennethx

Du kan bare trykke på "Logg ut" og så logge inn igjen, så er alt markert som lest!

#51446  av laas

Høres tungvint ut ;)

Lars J