TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motorbytte Corolla EE82 1.3 12v 87mod

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #409390  av Crime

Heisann :-)

Nylig blitt eier av en stortsett rustfri Corolla 87mod 1,3 12v SOHC, og ønsker så klart mer futt i bilen.
samt få tak i GT/GTI seter etc...

Hvilke biler kan jeg hente motor/gir drivverk etc fra uten ekstreme tilpasninger, og hva er lettest å få "godkjent" i en "orginal" Corolla 1,3DX, tenker så klart på å oppgradere bremser og bygge om til skiver bak om det er mulig å få tak i deler till dette.

Men har ikke _anelse_ på hvor jeg kan lete etter slikt...

har søkt etter "motorbytte corolla" og funnet litt men langt ifra det jeg ønsker å vite.

HÃ¥per noen kan peke meg i rett retning :-)
Sist redigert av Crime den 27 mar 2012 17:35, redigert 2 ganger totalt.
 #409411  av 2r-e-rik

Crime skrev:Heisann :-)

Nylig blitt eier av en stortsett rustfri Corolla 87mod 1,3 12v SOHC, og ønsker så klart mer futt i bilen.
samt få tak i GT/GTI seter etc...

Hvilke biler kan jeg hente motor/gir drivverk etc fra uten ekstreme tilpasninger, og hva er lettest å få "godkjent" i en "orginal" Corolla 1,3DX, tenker så klart på å oppgradere bremser og bygge om til skiver bak om det er mulig å få tak i deler till dette.

Men har ikke _anelse_ på hvor jeg kan lete etter slikt...

har søkt etter "motorbytte corolla" og funnet litt men langt ifra det jeg ønsker å vite.

HÃ¥per noen kan peke meg i rett retning :-)
ombygging til gti er enkelt og mulig å få godkjent.. det mest vanskelige med å bygge om til gti er at du må flytte motorfeste på høyre siden litt bakover.. ellers er det stort sett plug & play.

det enkleste er vel og kjøpe en delebil å flytte over motor, gir, for og bakstilling. da får du med seter og slikt du ønsker deg..
 #409479  av Crime

2r-e-rik skrev:ombygging til gti er enkelt og mulig å få godkjent.. det mest vanskelige med å bygge om til gti er at du må flytte motorfeste på høyre siden litt bakover.. ellers er det stort sett plug & play.

det enkleste er vel og kjøpe en delebil å flytte over motor, gir, for og bakstilling. da får du med seter og slikt du ønsker deg..
Har sett på autodb. finn etc.. å selvfølgelig missa jeg den eneste GT(i)`n som var ute..
har jeg andre alternativer når det kommer til motor oppgradering?
 #409481  av Crime

2r-e-rik skrev: ombygging til gti er enkelt og mulig å få godkjent.. det mest vanskelige med å bygge om til gti er at du må flytte motorfeste på høyre siden litt bakover.. ellers er det stort sett plug & play.

ramla over en AE90 til salgs med 4A-FE motor... sendte straks mail da jeg så prisene på turbokittene til disse bilene! venter nå i spenning på svar fra selger hvordan den er rustmessig å mekanisk! :-) kan motor,drivverk ledningsnett etc brukes på min AE82 eller må jeg kansje kjøre igang dobbel prosjekt kansje? :D
 #409573  av camryv8

Crime skrev:
2r-e-rik skrev: ombygging til gti er enkelt og mulig å få godkjent.. det mest vanskelige med å bygge om til gti er at du må flytte motorfeste på høyre siden litt bakover.. ellers er det stort sett plug & play.

ramla over en AE90 til salgs med 4A-FE motor... sendte straks mail da jeg så prisene på turbokittene til disse bilene! venter nå i spenning på svar fra selger hvordan den er rustmessig å mekanisk! :-) kan motor,drivverk ledningsnett etc brukes på min AE82 eller må jeg kansje kjøre igang dobbel prosjekt kansje? :D
den kom vel med 4a motor den ae82 hvis ikke hadde en ikke hatt betegnelsen ae82.. du har foresten en ee82 hvis det er 1.3 i den :)
 #409591  av EXS

du bør også bytte fjørbein bak visst du har planer om og gå breiere en 195 dekk
 #409600  av Crime

camryv8 skrev:
Crime skrev:

den kom vel med 4a motor den ae82 hvis ikke hadde en ikke hatt betegnelsen ae82.. du har foresten en ee82 hvis det er 1.3 i den :)
skrive leif : ) Endra nå :=)
 #409601  av Crime

EXS skrev:du bør også bytte fjørbein bak visst du har planer om og gå breiere en 195 dekk
til hvilke fjærbein? men blir det 4A-XXX motor trenger jeg mer gummi ja :)
Per d.d ruller bilen på orginale 155/80r13 pizza kuttere, 15" Enzo felger med 185/55r15 blir satt på når vinteren slipper taket :)
 #409811  av ErlendE9

hvis jeg var deg ville jeg bygget fra corolla EE80 til AE82 GT Twin Cam 8) her kan du lese ang hva som trengs for ombygging http://www.tscnforum.no/viewtopic.php?f ... 66&start=0

så har du en hissig liten jævel :twisted:

men du må lete litt rundt feks i sverige eller i danmark men ellers kan man finne en sliten GT Twincam som delebil her i landet.

feks bilgalleri.dk gå inn på marked og søk på corolla gt der finner du noen :)

Lykke til med ombyggingen :)