Side 1 av 1

ingen gnist, jording av coil?? 3SGTE

Legg innLagt inn:26 mar 2012 09:28
av rkarlsen
Noen som har tips om hvordan jorde coil. Får ikke gnist på pluggene etter motorbytte.

Re: ingen gnist, jording av coil?? 3SGTE

Legg innLagt inn:26 mar 2012 12:08
av 3rlend
det er den svarte store boksen som ligger under sikringsboksen du snakker om ?
skru den fast i torpedoveggen mellom bagasje og motor rom :P

Re: ingen gnist, jording av coil?? 3SGTE

Legg innLagt inn:26 mar 2012 12:12
av rkarlsen
stemmer det. men ser ikke ut til å løse problemet, kansje bytte den og se. er samme på NA og Turbo ifølge delenr. motor går rundt men er ikke gnist.

Re: ingen gnist, jording av coil?? 3SGTE

Legg innLagt inn:26 mar 2012 14:03
av 3rlend
hmm... jeg fikk verken gnist eller bensin da min ikke var jordet.
da må det være feil en plass :P

Re: ingen gnist, jording av coil?? 3SGTE

Legg innLagt inn:26 mar 2012 15:28
av lasse
rkarlsen skrev:stemmer det. men ser ikke ut til å løse problemet, kansje bytte den og se. er samme på NA og Turbo ifølge delenr. motor går rundt men er ikke gnist.
Delenr under det svarte dekselet? Hadde to med "like" delenr engang jeg også, men viste seg at det bare var delenr på det sorte plastdekselet jeg så, var ett annet nr på en klistrelapp under...

Har du koblet om noe på ledningsnettet?

Re: ingen gnist, jording av coil?? 3SGTE

Legg innLagt inn:26 mar 2012 16:09
av rkarlsen
har sjekket. men de var like begge to. både coil og tenningsmodul. eneste fra 3sge var litt kraftigere ledning fra coil til fordeler!? mente da det hadde vært logisk å ha det andre veien? kraftigere på turbo? kan hende jeg har klart å blandet disse. må nesten sjekke opp. men vi sjekket om det var gnist fra coil ved å ta av kabel til fordeler å legge denne mot jord. ingenting skjedde. Noen tips?

Re: ingen gnist, jording av coil?? 3SGTE

Legg innLagt inn:26 mar 2012 17:23
av mr292
om tenningsmodulen/coil er jordet vil jeg tro det kan være komponentfeil på ignitor og/eller ECU. du har riktig ECU?

Re: ingen gnist, jording av coil?? 3SGTE

Legg innLagt inn:26 mar 2012 17:43
av rkarlsen
Har riktig ledningsnett. er tatt fra en orginal turbo bil kjøpt av egon i danmark. men lurer faktisk på om jeg kan ha byttet om på coilene i alt rotet mitt når jeg bytta motor.

Re: ingen gnist, jording av coil?? 3SGTE

Legg innLagt inn:26 mar 2012 19:38
av lasse
Selv om du har riktig motorledningsnett så må du klippe og lime litt. Usikker på hvordan dette er på 2gen motor.
Er jo blant annet resistorpakker til dysene på gte, og bensinpumpereleet blir styrt annerledes mener jeg, er uansett ikke alt som får riktige signal uten å koble om litt, de fleste gjør dette i sikringsboksen i motorrommet.

Re: ingen gnist, jording av coil?? 3SGTE

Legg innLagt inn:26 mar 2012 19:56
av rkarlsen
har bestilt en donor sikringsboks fra en turbo mr2. også har jeg sett på bilder fra dr ling sin ombygging. kan hende jeg mangler en kabel om NA ikke har kontra Turbo.

Re: ingen gnist, jording av coil?? 3SGTE

Legg innLagt inn:03 jun 2012 18:18
av Iceman22
Har du funnet ut av problemet ?
Jeg ser ikke helt vitsen med å bestille ny sikringsboks, den er da permament montert på ledningsnettet til bilen.
Skal du bytte sikringboks må du dermed også bytte hele ledningsnettet som er på bilen.

Her er det jeg fant ut hvorfor man ikke får start på bilen uten å modifisere litt på sikringsboksen.
Det er en ledning på en av kontaktene fra motoren som skal i sikringsboksen, som har noe med dyser/tenningen å gjøre.
Denne får IKKE strøm på N/A sikringsboks da det ikke er lagt opp strøm i denne pluggen i sikringboksen.
Slik jeg ser det så må man enten legge opp strøm undenfra sikringboksen, eller kutte litt på en annen kabel og overføre strøm til den ledningen som mangler strøm.
Jeg har kommet like langt så har ikke prøvd det selv, men skal gjøre det snart..

Edit: Her er litt mer detaljert info:
Check the 8pin connector in the fuse box. This is where the power for the igniter (among other things) comes from. What you may notice when you pull the plug out is that there are a few wires on the harness that don't have corresponding pins in the fuse box.

These will most likely be the black and red 12v power wires. If you bridge the one that has the 12v pin to the ones that don't, you will get power to your igniter.