A340E kassa på
MA70 har et slikt "Self-Diagnostic System" likt alt annet elektronisk på Toyota bilene.
Hvis jeg ikke husker helt feil så har du diagnosepluggen rett bak batteriet på venstre innerskjerm. Åpne lokket på diagnosepluggen og se at du finner kontakt
E1 og
ECT. Lag til en jumpeledning som du kobler mellom disse to kontaktene. Skru på tenning (ikke start motor) og pass på at
OD bryter står på.
Hvis alt er i orden så skal det blinke i ett med 0,25 sec mellomrom.
Er det noen feil i kassa (elektroniske problemer) så vil ikke OD lyset komme på før etter 4 sec og deretter blinke med 0,5 sec mellomrom for første siffer i feilkoden, deretter 1,5 sec opphold og blinker igjen for andre siffer. Har du flere feil så starter kode nr 2 etter 2,5 sec.
Er det bare en feilkode så starter tellinga på denne på nytt igjen etter 4,5 sec.
Mener å huske at det er bare 6 alternativer til feilkode.(inkl Normal op.)
4 blink - opphold - 2 blink = kode 42 = Feil med Speed sensor.
De andre kodene er 6+ ett siffer til.
Kode 42 har jeg vært borti noen ganger, en annen kode er 62, da er det mest sannsynlig deffekt No 1 Solenoid ventil og kassa vil ikke geare opp til 4 gear.
Prøv dette så får vi høre hvordan det går. Eller ta en tripp innom et Toyota verksted så leser dem av feilkodene med tester på et blunk.
Til 2fAst.
Det er slik Self-Diagnose på
JZA80 også, men har faktisk ikke skrudd på disse kassene enda, så jeg er litt usikker på om det er samme stikkene på feilkodetest på denne også.
Foresten - Grattis med heftig bil. Jeg var bare noen cm fra å kjøpe denne bilen før vi fant denne jeg har nå.
Heftig lyd av bilen din - både foran og bak
