TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• gearkasseproblemer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #50818  av dastigen

har en feil med automat kassa under kjøring av og til vil den ikke gire over i 4 gir og lyset i instrumentet på dashen begynner og blinke o/d off hva kan feilen være. :evil:

#50819  av Turbotrille

Neste gang det skjer kan du prøve å trykke på den knappen midt på gearspaken som står O/D på. :wink:
 #50841  av dastigen

har ingenting med knappen og gjøre fordi jeg er nødt for og stoppe bilen helt(skru av tenninga helt) må være en elektrisk feil en eller anna sted har lest litt i v/hines boka men teknisk engelsk er ikke bare bare skjønner såpass at det er feil en eller annen plass MEN HVOR.hjelp

#50870  av 2fAst

har samme problemet j oxo,begynte å blinke o/d off idag.....!noen som har no peil :?: ????

#50923  av 2fast4u

A340E kassa på MA70 har et slikt "Self-Diagnostic System" likt alt annet elektronisk på Toyota bilene.
Hvis jeg ikke husker helt feil så har du diagnosepluggen rett bak batteriet på venstre innerskjerm. Åpne lokket på diagnosepluggen og se at du finner kontakt E1 og ECT. Lag til en jumpeledning som du kobler mellom disse to kontaktene. Skru på tenning (ikke start motor) og pass på at OD bryter står på.
Hvis alt er i orden så skal det blinke i ett med 0,25 sec mellomrom.
Er det noen feil i kassa (elektroniske problemer) så vil ikke OD lyset komme på før etter 4 sec og deretter blinke med 0,5 sec mellomrom for første siffer i feilkoden, deretter 1,5 sec opphold og blinker igjen for andre siffer. Har du flere feil så starter kode nr 2 etter 2,5 sec.
Er det bare en feilkode så starter tellinga på denne på nytt igjen etter 4,5 sec.
Mener å huske at det er bare 6 alternativer til feilkode.(inkl Normal op.)
4 blink - opphold - 2 blink = kode 42 = Feil med Speed sensor.
De andre kodene er 6+ ett siffer til.
Kode 42 har jeg vært borti noen ganger, en annen kode er 62, da er det mest sannsynlig deffekt No 1 Solenoid ventil og kassa vil ikke geare opp til 4 gear.

Prøv dette så får vi høre hvordan det går. Eller ta en tripp innom et Toyota verksted så leser dem av feilkodene med tester på et blunk. :wink:

Til 2fAst.
Det er slik Self-Diagnose på JZA80 også, men har faktisk ikke skrudd på disse kassene enda, så jeg er litt usikker på om det er samme stikkene på feilkodetest på denne også.

Foresten - Grattis med heftig bil. Jeg var bare noen cm fra å kjøpe denne bilen før vi fant denne jeg har nå.
Heftig lyd av bilen din - både foran og bak :D

:wink:

#50991  av 2fAst

2fast4U:takker :D morsom bil ja!!litt uvant me høyreratt i begynnelsen,men bare en vane sak :D

okei...takk for gode råd gutter :)