TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Carlos Sainz vs 323 GTR

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #50863  av MR2Espen

Jeg har tenkt å selge mr2en min og kjøpe meg noe med turbo og 4x4.
så da blir det enten CS eller gtr, kan dere gi meg noen grunner til att jeg skal velge cs fremfor gtr?(og ja Cs er mye penere 8) )
CS er jo Toyota og det er jo rimelig driftsikkert, det har jeg erfart fra mr2en, har ikke hatt noe tull med den siden jeg kjøpte den.
Det som frister med gtr er att den går noe helt jævli og 4x4.
Hvordan er det å trimme en cs? klarer jeg å få over 250++ bare med eksos chip?

på forhånd takker for svar :P

#50871  av Speeder

Det første som faller meg inn er driverket, som vel ikke er helt topp i gtr

#50880  av MR2Espen

ja har hørt det, og att girkassa er svak på den. hva med csen har den noe typiske "svakheter"?

#50911  av vegar85

cs er en veldig bra. bil men gti-r går mye bedre.

#50912  av vegar85

trodde det var nissan gti-r du mente. kjøp ikke 323, det er en dritt bil.

#50915  av MR2Espen

ja var mazdaen:S hvorfor er det dritt bil hehe. er ikke mulig å sitte på csen din endag? må kjenne om det er noe å satse på.er jo umulig å få tak i mr2 turbo :( og jeg tror csen takler vintern bedre. så forresten du har lagt ut csen til salgs? fått lyst på noe annet nå eller?

#50947  av funkes

CS'en er jo en penere bil og interiøret på de kan ikke sammenlignes engang.
GTR'en er en god del lettere og mye mindre understyrt.
Du får jo GTR'en i en rallyversjon (ment til folk som skal bygge om bilene til rallybiler) uten ABS, el vindu og alt det der.
GTR'en er mye mer direkte, har kortere akselavstand og mye mindre undestyrt. Den har 57-43 4wd hvis jeg ikke husker feil.

Ingen tvil om hva som ser best ut...men råest (iallfall i org stand) er nok GTR'en.

:)

#50966  av Kjelliken

:D Menm det er no rart at en slik mazda da ikke var kjappere enn meg på Eikåås gocart bane tidligere i år og den skulle ha over 300 hk.. men den fikk ikke skikkelig feste på det mega våte underlaget..

og jeg kjørte da med kunn effektanleg som eneste trimming på bilen ingen justeringer på ladetrykk eller noe.. men det kan jo selfølgelig ha med sjoføren og gjøre også da :wink:

#50968  av vegar85

når begge bilene er orginale, går cs`en best. har kjørt mot en gtr. en kamerat av meg har det. det ryker jo noe hele tiden på den bilen... :D

#50986  av Phantom3D

En kamerat av meg har en 323 GTR
Bilde
(Min MR2 ved siden av ja.. :))
Synes den er sinnsykt tøff jeg, går bra også. han har ikke hatt noe problemer med sin at all. Nå vet ikke jeg mye om CS'n da. :roll:

#51003  av @lpher

jeg MÅ bare si det.....utseendemessig så sammneligner du nå "Corolla GT4-type-ting" og Celica GT4 LOL...it should be an eeeeeeaaasy choice! :D

@lpher
Sist redigert av @lpher den 01 jul 2004 08:12, redigert 1 gang totalt.

#51196  av CelicaTurbo

CS'en er penest, mens GTR'en er råest når den fungerer. Dem har problemer med girkasse og fordelerkasse når dem er trimmet, men motoren i GTR er seriøst sterk og tåler ganske høyt trykk i relativt orginal form, det, sammen med en lett bil gir en oppskrift på mye gøy.. :)

#51243  av Kjelliken

8) Ingen tvil om mye gøy i GT-R en men som sagt det får en også i CS en.... :D

#51252  av MR2Espen

Ja er helt enig att CS er MYE penere bil :D Jeg har forsåvidt bestemt meg att det blir CS. Bare fikse småting på mr2en og legge den ut for salg, så får håpe den blir solgt før vintern. er vell kanskje ikke helt sesong for bilkjøp nå er det vell?
Ã…ssen turbo er det som sitter i CS? er det mye tull med dem?
:roll:

#51253  av vegar85

det sitter en t26. min har det ikke hvert noe tull med.....