TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Idioter og Hærverk...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #50869  av FireWalk

Dette er vel kanskje litt off topic, men føler at det er relevant siden det har med skade på bilen å gjøre..

Historien er som følger:

Jeg var ute å kjørte i byen i går, hadde kjørt noen kamerater på nachpiel, og var egentlig på vei tilbake dit. Jeg stoppet på Statoil og snakket med noen bekjente. Etter hvert kom det en annen kompis av meg og parkerte ved siden av bilen min.. jeg gikk ut av bilen og ble stående og prate litt med han... Så.. plutselig kommer en gjeng på 5-6 stk bort og begynner å fyre med han kompisen min som sitter i bilen. Ingen av oss har noen gang sett disse folka før. De begynte umidelbart å fyre, sånn "har du et problem?" , "skal vi sloss???" osv. kompisen min svarte såklart at det hadde han ikke, og han var ikke ute etter bråk, og om han ville sloss så fikk han finne noen andre... men det bare ballet på seg... det var tydelig at disse folka var ute etter bråk, og de hadde ikke tenkt å gi seg med det første.. før jeg viste ordet av det tar han ene og river opp bakdøren og begynner å sparke og slå på vedkommende som sitter i baksetet...han var helt rabiat, jeg skjønte da at han gikk på store mengder dop, for han var virkelig helt sinnsyk. Full klikkings. Det samlet seg en del folk rundt, og Jeg går bort og ber de roe seg litt ned, uten at det hjalp... så sier jeg til kompisen min at han bare skal kjøre og komme seg vekk, før det blir alt for gale. Det gjorde han... jeg var på vei for å sette meg inn i bilen igjen da han samme dusten som klikka tulen kommer springende og slår meg rett ned... Jeg var helt uforberedt. Jeg reiser meg opp, og lurer på hva i helvete som var vitsen med det der. Får meg en til midt i trynet.. Jeg kunne ikke slå tilbake heller, pga at da hadde jo alle kompisene hans karnøflet meg... Hadde det bare vært meg og han fyren skulle jeg gitt han sånn juling som han aldri hadde fått før... uansett. Jeg måtte bare stå der og ta imot, vel vitende om at om jeg gjorde noe som helst motstand så kom resten av gjengen til å kverke meg.. det var UTROLIG frustrerende.. heldigvis var ikke fyren unormalt sterk, så slagene var ikke av værste sort.. men det var nok til å kløyve leppa mi og sørge for kraftig neseblod og en flenge i på haka.. :cry:

Jeg Greide om sider å få tak i armene hans og holde han fast.. men da begynte han bare å sparke med bena istedet.. Det var helt tydelig at fyren gikk på dop.. han var helt rabiat... klikket fullstendig tulen.. Dette er jo værste sorten å havne i bråk med... Til slutt greide jeg å skubbe han såpass langt vekk at jeg fikk tid til å sette meg i bilen og kjøre.. men før jeg rakk å komme meg særlig langt hadde han tatt rennfart og tok et skikkelig "karate" spark inn i siden på bilen.... han traff i knehøyde bak døren, over side inntaket.. sånn ca under sidevinduet der... en stygg bulk innover... slik jeg ser det så er det ikke særlig lett å rette opp igjen dette, det blir iallefall ikke fint... og om det skal skiftes ut, så må man jo skifte halve karoseriet på bilen, for denne delen her går jo i ett med taket og over på andre siden osv..

Jeg blir så forbanna! Det er alltid enkelte idioter som går rundt i en gjeng på byen og leter etter bråk.. og såklart så var jeg på feil sted til feil tid akkurat i går... med de konsekvenser det nå har fått... jeg tåler å få meg noen slag i trynet.. jeg gidder ikke annmelde noe slikt, men når det går utover bilen da blir jeg irritert... er sikkert skader for mange tusen kroner.. og jeg aner jo ikke hvem disse folka er engang, så hvem skal jeg annmelde? ..... :shock:

Nå har jeg brukt alle feriepengene på å få bilen i topp stand.. Hadde akkurat ordnet lakken på bilen, fått hvite blinklys fremme, lexuslykter bak, senkesett, effektanlegg osv... Har med andre ord brukt ALT jeg har av penger for sommeren på bilen. Og nå ser den jo ikke ut pga dette krateret som står inn i siden der..

Har ikke råd til å ta det på forsikringen heller, kan ikke ha noe bonustap.. og egenandelen er jo så svinhøy uansett...

vet ikke hva jeg skal gjøre.. Er så forbanna nå at jeg kunne tatt livet av fyren... vurderer å bare finne ut hvem han er, også samle en gjeng med dørvakter osv som jeg kjenner, for så å finne ut hvor han bor og banke livskitten ut av han, helt til han hoster opp pengene det vil koste å reparere skadene :evil: ... forbanna idiot! :evil: De skal faen ikke få lov til å holde på sånn uten at det får konsekvenser... å annmelde noe til politiet nå til dags er jo meningsløst.. jeg vil våge å påstå at det ikke er bryet verd... de gjør ingenting likevel.. det må være særdeles grovt ran eller mord eller noe i den dur før de i det hele tatt gidder å løfte på fingeren.... Alt annet blir bare hennlagt.

Fristende å gjøre som min bror sa: Don't get mad, get eaven...

off.....

fortvilet.... :(

#50873  av Master

Kjipt å høre dette! Enkelte er ikke helt gode... men hvis dette var på en statoilstasjon, var ikke det hele kameraovervåket?

#50874  av [BHS]paladin

Fy faan. det har skjedd noe lignende med en venn av meg. Det er noen som går flere sammen og prøver å banke folk. Etter at dette skjedde med en venn av meg har vi kjøpt oss boksesekker og bokser regelmessig hjemme ,). Det er liksom en trend det dær. Jeg var russ i år og da skjedde det samme på tryvan, 5-6 negere/pakistanere gikk sammen og fant en beruset persjon og ga han julig. Den ene gangen så vennen min dette og han hater det så han gikk i full kammp mot dem da han slå og sparket rund seg ble de så sjokerte at de med det første trakk seg unna, men før jeg og en anden kamerat fikk kommet til fikk han et spark i godsakene og vi måtte bare trekke oss unna.

Ps. hele bilen min er full av våpen fra. Styre auge til balltre. Jeg er ikke av den voldelig typen men hva skal du gjøre hvis 4-5 stk kommer å skal skade deg eller bilen din.... :twisted: aikodo og balltre gjør susen trust me 8)

#50876  av memo

ta kontakt med politiet, anmeld saken, få dem til å sjekke overvåkningskameraene til statoil stasjonen, hvis de ikke vil gjøre det, true politiet med å anmelde dem, siden de ikke benytter seg av det bevismaterialet de har tilgjengelig.

#50881  av [BHS]paladin

Ja jeg ville helt klart ha annmelt det...... :cry:

#50895  av FireWalk

er litt i villrede.. en kompis ble slått ned på en bensinstasjon for noen år siden.. da tok politiet beslag i videofilmen, men den viste ingenting, enda dette foregikk midt mellom to tankepumper... tingen er, at kameraene kun filmer akkurat like ved pumpene, slik at man skal se personen som tanker fra pumpen, og ikke noe mer enn det... så det var ikke kommet med noe på filmen.

Det som skjedde nå skjedde vel 5 meter unna selve stasjonen.. på en p-plass like ved.. så det er nok meget tvilsomt at kameraene har fått med seg noe som helst.. :\

Om jeg annmelder det så blir det bare hennlagt pga bevisets stilling.. fyren kommer garrantert til å nekte.. og de eneste vitnene var jo kompisene hans.. som jo var med på det hele.. og på toppen av alt så blir vel den gjengen bare enda mer pizzed om de blir annmeldt.. så når saken er hennlagt så kommer de vel og skal hevne seg en gang til..

#50898  av hmsilset

hei! Forferdelig dette da!Føler med deg!Å gå til politiet
er ikke særlig nyttig.Om han straffes så får han sikkert
bare litt samfunnstjeneste og en klapp på skuldra!

saken er ikke enkel,men veldig klar sett fra min vinkel.
Først bør du finne ut om den syke gærningen har nær kontakt
med verstinger og torpedoer.har han det så må han ydmykes ganske
kraftig,sånn at han ikke tør si det til andre enn krisepsykiateren sin :P

Er han et vanelig dophue bare,så gi han helt vanelig tradisjonell
norsk juling :wink: Og husk å ta det han eier som er av verdi.

jeg er i mot vold,men i sånne saker er det egentlig eneste utvei..
Eller?

#50899  av FireWalk

Er imot vold jeg og.. syntes alle bør kunne greie å leve i fred og harmoni i år 2004... men det er et fåtall som ødelegger for alle andre.. og når purken ikke gjør noe, så får de bare holde på slik så lenge de vil. Om de ser at det de gjør ikke får noen konsekvenser, så vil de bare fortsette i det uendelige... jeg kjenner folk som gjerne kan knuse et par ben og armer om jeg ber dem om det.. Det som er problemet er at om man tenker litt lenger frem i tid, så vil det bare slå tilbake på meg igjen.. da begynner de å skal ta hevn fordi de fikk juling osv.. også har jeg plutselig en ond sirkel som jeg ikke kommer meg ut av..

Det der er jo en sånn typisk "gjeng" som går og leter etter bråk på lørdags kveldene. Mens vi andre dødelige går og leter etter damer, går de og leter etter folk de kan sloss med.

Også er det jo dette med bilen da.. aner ikke hva det vil koste å fikse de skadene.. men det er bare rett og rimelig at den som forvoldet skaden skal få lov til å betale for å få det fikset også.. og uansett hvordan dette ender, så har jeg ikke tenkt å betale for dette selv. om jeg så m gå til sivilt søksmål. Om ikke rettsystemet funker (noe jeg tviler på det gjør i dette landet som ikke har noen rettsikkerhet som fungerer i praksis) så får jeg bare sette noen torpedoer til å banke livskitten av dem intil de blar opp og betaler for seg...

#50902  av jensi

Synd å høre dette.
Men bare et tips :Finst et nytt firma her i landet som retter ut bulker på biler.
Det er helt utrolig hva de kan rette opp av bulker uten at det synst etterpå.
De fleste bilforhandlere her i Rogaland benytter seg av dette firmaet.
Tar ca 1000-1500 for første bulk og billigere for bulk 2 o.s.v.
De bruker ultrafiolett lys og spesialverktøy for å "rulle/valse" ut bulkene.
Du tror det ikke før du ser det.

Men er det sprekker i lakken har du et problem .
Stikk innom et karosseriverksted å hør med de.

Kanskje de har noen tips.

Uansett lykke til.

Jensi

#50905  av angrykid

Hey firewalk. Litt kjedelig dette ja. Men du sier at politiet ikke kommer til å gjøre noe, og saken blir henlagt pga bevisets stilling. Det du må tenke på, er at du har en gjeng med dophuer, og en kameratgjeng av deg som vitner. Hvem tror du i grunnen politiet vil høre på? Har du i det hele tatt forhørt deg med politiet?

Jeg vet jo at politiet ikke akkurat legger mye energi ned i slike saker som dette, men du burde alikavel anmelde saken. Og som de andre sier, om nå politiet lar være å gjøre noe, så sier du til dem, og ber dem skrive ned dette, at om dem ikke gjør jobben sin å finner denne fyren, så kommer du til å gjøre det, og da kan dem ikke komme å ta deg i etterkant for at du gjør jobben dems.

Når det gjelder bilen, så burde du ta kontakt med ett profesjonelt lakkeringsfirma for å se hva som kan gjøres. Det er ikke sikkert det trenger å koste skjorta vet du. mest sannsynlig så vil det nok bli noe dyrt, men det er jo muligheter for å ordne det meste. (har jeg hørt)

Min anbefaling er i allefall å ta kontakt med politiet og se om dem er villig til å gjøre noe, hvis ikke, ta saken i egne hender, men gjør da politiet klar over at du gjør dem sin jobb. det bruker å funke rimelig bra.

#50925  av FireWalk

hmm.. det kan faktisk funke ja.. om jeg sier ifra på forrhånd, at jeg hadde egentlig tenkt å ordne opp på "gamlemåten" men jeg skal gi politiet en siste sjangse for å se om det ordner seg, hvis ikke så får jeg bare ta det i egene hender. Da kanskje de gjør noe ja.. beste ideen så langt..

Tingen er bare at jeg har ingen vitner, den kameratgjengen min kjørte jo avgårde når han fyren åpnet opp døren og begynte å sparke på de som satt inni.. da bare kjørte de avgårde for å komme seg vekk og i sikkerhet... og det var de de gikk løs på meg.. som da var den eneste som stod igjen.. før jeg kom meg bort til bilen... så de eneste som egentlig så noe er den gjengen som var med han.. og de tviler jeg på er særlig sammarbeidsvillige... Men en politiannmeldelse kan jo være en liten "wakeup-call" for dem.. så skjønner de at de ikke bare kan holde på slik..

Ang bilen, så skal jeg ta den inn på et Lakk og karoseriverksted i morgen.. få et overslag over skadene.. og eventuelt se hva som kan gjøres..Utrolig irriterende nå som jeg var så fornøyd med bilen. Har akkurat fått gjort alt det jeg hadde lyst å gjøre for sommeren.. også skjer dette..

#50929  av CrazyKnight

Hmmm... Kjipt... Sinnsykt kjipt...

Har vært borti noe lignende selv. Heldigvis for meg har jeg jobbet som dørvakt i mange år, og har mange kompiser!! He he...
Det kjipe er når de (som du sier) er fulle av dop. Du kan legge de i bakken og slå og slå, men de har nesten ingen smertegrense pga dopet. Helt håpløst...

Nå vet jeg ikke noe om det, men mister du like mye bonus, og får samme egenandel når det foreligger politianmeldelse?

#50933  av FireWalk

det er det jeg ikke vet.. må¨få undersøkt det litt i morgen.. lurer på å annmelde det.. så kan jeg spørre hvordan det ligger ann med tanke på utbetaling av forsikring i slike saker.. men det kan jo hende det må nødt til å foreligge en dom før forsikringselskapene punger ut.. de er jo så vanskelige å ha med å gjøre når det er snakk om å utbetale penger at det er helt håpløst... :\

#50940  av Kjelliken

:evil: Blir så forbanna når jeg hører slikt med slike steoride folk som bare må bølle og vise hvor tøff de er blandt venner.. er sikker på at når du treffer denne karen aleine så tør han ikke en drit.. Har sett en hel gjeng stå rundt lille helten som banker en kompis av men med tyve stykker rundt seg. Bare småfolk allt sammen. Og ide jeg kommer og går ut av bilen så bare forsvinner de.. fordufter vekk..
Greit at jeg ikke er så liten at det gjør noe men de var virkelig tyve stykker.. Og når han som ble banket skulle bort og ta han som banket han i honden turde han faen meg ikke komme bort aleine og si unskuld.. Det er bare pyser som er tøff når dem er mange men når de er aleine tar de halen mellom beina og løper...som noen kjerringer..

Og når det appogtil går utover bilen, Some en appogtil mer eller mindre bor runt for den skal være fin og utenom det vanlige og en slik hobby bølle kommer og ødelegger vet de faen meg ikke hva de ødelegger en gang. for dem er det gjerne bare en bil men for oss entusiaster er det så mye mer enn en bil. det er liksom endel av våres personlighet og dulter du den lager du en skramme i personligheten samtidig. hviss en kan si noe slikt.. For hva tenker ikke vi når en ser en bil med bulk i?? "kjeønner ikke hvorfor den idioten kjører rundt med den bulken i den fine bilen uten og fikse det liksom" tenker at det er noen somikke bryr seg..

Vel jeg har sagt det tidliger de skulle hatt i ræven med økss. og du kan få låne øks av meg... :twisted:

#50944  av FireWalk

Kjelliken: jeg kunne ikke fått sagt det bedre selv! Bilen er jo det vi ånder og lever for... jeg for min del bruker absolutt ALT jeg tjener på bilen... har invistert rundt 50.000 kr i den siden jeg kjøpte den.. fikset opp alt som er å fikse opp på den... da er det utrolig surt når noen kommer og ødelegger noe på den slik som dette.. også på et sted som er så vanskelig å rette opp.. Det setter jo en stopper for videre planer iogmed at man må bruke penger på å rette opp igjen skadene de har gjort. Så ender det kanskje med at man ikke får råd til å gjøre det man egentlig ville bruke pengene på..

En annen ting er dette med gjengmentaliteten. De er sinnsykt tøffe når de er 20 stk.. alene er de noen pingler.. Det kom 4-5 stk bort og druste til meg.. jeg er ikke direkte liten selv, så jeg greier jo og holde stand, men når det er såpass mange mot en så får man seg en skikkelig kakk uansett... Det jeg gjorde var at jeg fant ut hvilken bil han ene kjørte.. så kjørte jeg etter han, og på et øde sted kjørte jeg forbi, og sperra veien for han.. gikk ut, og dro han ut av bilvinduet og grisebanka han så han begynte å hylgrine.. jeg har ikke hatt noe problemer med den gjengen siden det... men dette her er da altså en annen gjeng... Det virker som om det kryr av bråkmakere.. og jeg har en lei tendens til å være på feil sted til feil tid ser det ut for.. :\

En annen ting som også er nevnt over er dette med Dop-vrakene. Man kan slå og slå og slå og de gir seg ikke.. de kjenner ikke smerte.. de kan være så godt som døde, men likevel yter kroppene deres 160% til siste sekund... Når man har å gjøre med slike folk, og atpåtil en hel gjeng slik som i dette tilfellet, da er det beste man kan gjøre å bare springe... Men nå hadde jo jeg bilen stående, så jeg kunne jo ikke gjøre det heller..

Jeg skal iallefall på politikammeret og annmelde hendelsen i morgen tidelig... Så tar jeg rådet ovenfor, sier klart ifra, om at om de ikke gjør noe med denne gjengen, så kommer JEG til å gjøre det...