TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Celica STi

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #51023  av Kaizern

Hei!

Har lest gjennom forumet her i et par dager nå, å funnet ut at dere er vel rette folket til å spørre.

Jeg kjøpte en Toyota Celica STi 92 modell for ca. 3mnd'r siden, den betalte jeg 60.000kr for, å den er 99,4 % strøken ;)
Nå har jeg spandert på bilen senking og nye 17" AEZ felger.
Å i det siste har jeg begynt å lure på, om det kan gjøres noe med motoren for å få større effekt.
Har prøvd å få tak i effektanlegg og chip, men uten hell :shock: Får som regel beskjed om at det ikke eksisterer :cry:

Så, er det overhodet mulig å få større effekt fra motoren??

Håper dere tar dere tid til å svare, helst seriøse svar da ;)

MVH Kaizern.

#51027  av memo

svendsen eksos sveiser deg "custom" eksos til en grei penge..
chip vet jeg ingenting om, da jeg har en GTi selv..

hvor befinner du deg i landet?

#51031  av Kaizern

Jeg befinner meg i Brønnøysund....

#51114  av Gjertsen

en chip er det vel SVÆRT usannsynelig at du får tak i til din bil! tviler faktisk på om man får det til min og!

Og som memo sier, Svendsen eksos, dem lager sånn du vil ha det! jeg ska dra te dem snart og fikse meg nytt eksos annlegg med en helvettes svær enderør og grom lyd, kanskje jeg tilogme får litt ekstre HK på kjøpet :twisted:

Velkommen til forumet :)

Gjertsen

#51124  av Kaizern

Hei!

Takk for varm velkomst;) heh....

Katalysatoren min er trolig gåen, siden biler slipper en "fjert" etter jeg har parkert den. Så regner med jeg må ha ny, men spørsmålet mitt er da.

Har sett litt på universell racing katalysator, er denne bra nok til å slippe igjennom EU-kontroll? Å hvordan monteres den? Skøytes den på mellom røret foran mellompotta eller hur?;)

MVH Kaizern

#51125  av Kjelliken

:D Jeg regner med at på din bil vil en slik racing katalysator være godt nokk siden biler som er så gamle som våres ikke har så strenge krav som nye biler i dag har.. Jeg har faktisk tenkt på å skaffe meg en slik selv til Carlosen min.. :wink:

#51127  av Kaizern

hehe, får håpe det;)

Har sendt en mail til Svendsen i Trheim for å høre pris på eksosanlegg med racing katalysator. Får håpe dem klarer å mekke et til en billig penge;) heh..

Kai.

#51137  av @lpher

Velkommen til forumet :)

Vel...du får stikke innom Bilradiospesialisten, where i work, hvis du skal innom Svendsen da? ...vi ligger omtrent 'vegg i vegg' :)

@lpher

#51138  av Kaizern

@lpher skrev:Velkommen til forumet :)

Vel...du får stikke innom Bilradiospesialisten, where i work, hvis du skal innom Svendsen da? ...vi ligger omtrent 'vegg i vegg' :)

@lpher
Hehe, får se om jeg finner frem i Tr.heim. Var der i fjor sommer, herregud som jeg rota meg bort. Brukte minst 500kr i bompenger den dagen :lol:

Kai.

#51140  av chris

Kaizern skrev:

@lpher
Hehe, får se om jeg finner frem i Tr.heim. Var der i fjor sommer, herregud som jeg rota meg bort. Brukte minst 500kr i bompenger den dagen :lol:

Kai.
du trenger jo bare betale en gang i timen da. bare å trykke på kvitteringsknappen, så får man ut lapp, som man kan dra i alle bomstasjoner den neste timen. ;)
og både svendsen og bilradiospesialisten ligger klin inntil E6 :)

#51141  av Kaizern

hehe, fant ut det til slutt :) Men hva visste jeg, ny oppkjørt og rett i løvens hule :) Brønnøysund er jo en puddel i forhold til Tr.heim.

#51311  av Kaizern

memo skrev:svendsen eksos sveiser deg "custom" eksos til en grei penge..
chip vet jeg ingenting om, da jeg har en GTi selv..

hvor befinner du deg i landet?
Da har jeg sendt et par mail mellom meg og Svendsen Eksos i Tr.Heim, de kunne lage et komplett anlegg til 4300kr, men trenger nok ny katalysator siden den jeg har trolig er tett.
De skulle ha 4200kr for et vanlig katalysator, mens de skulle ha 6200kr for en racingkatalysator. Er så j**** sikker på jeg fant en universell racingkatalysator til 1000 lappen på nett, men husker ikke hvilken webside der var.

Så, noen som har sett en universell racing katalysator til 1000 lappen på nett?

Et spørsmål til, finnes det et firma i Tr.Heim som har powerfilter på lager og kan montere dette? Å hvilken type er da best?

takk for svar :D

MVH Kai.

#52288  av Oas

kjøp trd eksos da får du som regel mest effekt hvet ikke om de har den til den gamle modelen du kan kjøpe luft filter og ny manifold

#52296  av memo

katalysator trenger man ikke :p

#52297  av angrykid

chris skrev:
Kaizern skrev:

@lpher

Kai.
du trenger jo bare betale en gang i timen da. bare å trykke på kvitteringsknappen, så får man ut lapp, som man kan dra i alle bomstasjoner den neste timen. ;)
og både svendsen og bilradiospesialisten ligger klin inntil E6 :)
Er du klar over hvor HØYT opp det er til der du skal dra den kvitteringen på de bomstasjonene i trondheim?? jeg må UT av bilen nesten for å klare det.. og det sier litt :D