Side 1 av 1

Kjøre uten bremseskjold.

Legg innLagt inn:23 mai 2012 21:11
av Nils
Skal til å oppgradere bremsene på min 90 mod. Mr2 til originale 92+. Vurderer å droppe innkjøp av nye bremseskjold. De gamle blir vel for små.

Noen her inne som kjører uten? Eventuelt hatt noen problemer med det?

Re: Kjøre uten bremseskjold.

Legg innLagt inn:23 mai 2012 21:50
av Drafter
Nils skrev:Skal til å oppgradere bremsene på min 90 mod. Mr2 til originale 92+. Vurderer å droppe innkjøp av nye bremseskjold. De gamle blir vel for små.

Noen her inne som kjører uten? Eventuelt hatt noen problemer med det?
Det spiller ingen rolle, og det er heller ingen mangel på EU kontroller dersom det var dette du tenkte på.

Re: Kjøre uten bremseskjold.

Legg innLagt inn:24 mai 2012 05:19
av lasse
Jeg har kjørt uten i mange år, ingen problem det.
Nå bruker jeg riktignok ikke bilen min på vinteren da...

Re: Kjøre uten bremseskjold.

Legg innLagt inn:24 mai 2012 19:01
av Nils
Da blir det bare å fjerne hele skjoldet ja. Vektreduksjon på kjøpet :D .

Re: Kjøre uten bremseskjold.

Legg innLagt inn:25 mai 2012 00:11
av David
nå er det jo slik fancy "kjøleflapp" på mr2 bremseskjolda da, så det er jo ganske positivt å ha dem der :)

Re: Kjøre uten bremseskjold.

Legg innLagt inn:25 mai 2012 22:15
av 3rlend
er vel mer kjøling uten hele skjoldet uansett? :P

Re: Kjøre uten bremseskjold.

Legg innLagt inn:06 jun 2012 00:21
av john_e
Jeg har fjernet bremseskjoldene på min, men planlegger å legge opp fleksible ventilasjonsrør inn til sentrum av skivenes bakside i stedet.
Det skal i alle fall gå fint å kjøre uten hvis den ikke går på bane.

Re: Kjøre uten bremseskjold.

Legg innLagt inn:06 jun 2012 05:28
av lasse
john_e skrev:Jeg har fjernet bremseskjoldene på min, men planlegger å legge opp fleksible ventilasjonsrør inn til sentrum av skivenes bakside i stedet.
Det skal i alle fall gå fint å kjøre uten hvis den ikke går på bane.
Bruker min mest på bane jeg :wink: kjører riktignok med klosser som tåler høyere temp (yellowstuff) og har ikke noe problemer med fading, bremsene blir varme, men det skal de jo også bli når man kjører hardt....
Har også vært inne på tanken med rør som går som kjøling, problemet jeg har støtt på er bakkeklaringen, er jo ikke all verdens plass når bilen er senka, greit å slippe å subbe overalt.

Re: Kjøre uten bremseskjold.

Legg innLagt inn:07 jun 2012 18:22
av john_e
lasse skrev:
john_e skrev:Jeg har fjernet bremseskjoldene på min, men planlegger å legge opp fleksible ventilasjonsrør inn til sentrum av skivenes bakside i stedet.
Det skal i alle fall gå fint å kjøre uten hvis den ikke går på bane.
Bruker min mest på bane jeg :wink: kjører riktignok med klosser som tåler høyere temp (yellowstuff) og har ikke noe problemer med fading, bremsene blir varme, men det skal de jo også bli når man kjører hardt....
Har også vært inne på tanken med rør som går som kjøling, problemet jeg har støtt på er bakkeklaringen, er jo ikke all verdens plass når bilen er senka, greit å slippe å subbe overalt.
Kan være at yellowstuffklossene gjør forskjellen ja. Hørte at originalklossene på en annen MR2 hadde smeltet etter banekjøring :lol:
Har tenkt ut en løsning som hindrer subbing, må bare prøve den ut i praksis så jeg kan legge ut bilder i prosjektråden ;)

Re: Kjøre uten bremseskjold.

Legg innLagt inn:07 jun 2012 19:37
av lasse
Har smeltet ett sett med bak klosser en gang, disse var oem, men da hadde jeg faktisk skjold bak :lol: foran gikk det greit, uten skjold der :wink: men man må jo bruke hodet litt da, man merker det godt når man får fading, må jo tråkke pedalen gjennom gulvet for at det skal skje noe...

Re: Kjøre uten bremseskjold.

Legg innLagt inn:03 jul 2012 01:56
av David
du får bedre kjøling ved å beholde bremseskjoldet når du har den flappen der!
om du legger opp rør og gjør det skikkelig vil jo det bli enda bedre såklart, men husk at selv formel1 biler bruker bremseskjold til å hjelpe på kjøling!
riktignok litt bedre utvikla enn noe som er halveis rusta i filler ifra tidlig 90 tall

yellowstuff klossene er dårligere enn originalt! ved mindre definisjonen på originalt er nedslitt, såklart!
det er noen år sia det var kult og "bra" med gule koni og EBC klosser nå! er mange andre produsenter som lager langt bedre deler til tilsvarende pris :)

men bremsevæske av HØY kvalitet er vel så viktig!
samme gjelder såklart calipre som er tipp topp og nysmurt!

Re: Kjøre uten bremseskjold.

Legg innLagt inn:04 jul 2012 10:30
av sindrejl
David skrev:du får bedre kjøling ved å beholde bremseskjoldet når du har den flappen der!
om du legger opp rør og gjør det skikkelig vil jo det bli enda bedre såklart, men husk at selv formel1 biler bruker bremseskjold til å hjelpe på kjøling!
riktignok litt bedre utvikla enn noe som er halveis rusta i filler ifra tidlig 90 tall

yellowstuff klossene er dårligere enn originalt! ved mindre definisjonen på originalt er nedslitt, såklart!
det er noen år sia det var kult og "bra" med gule koni og EBC klosser nå! er mange andre produsenter som lager langt bedre deler til tilsvarende pris :)

men bremsevæske av HØY kvalitet er vel så viktig!
samme gjelder såklart calipre som er tipp topp og nysmurt!


hmm? Yellowstuff dårligere enn originalt? Hvor har du falt ned hen? For det første, Yellowstuff er nesten en Racing klosse og fungerer bedre når de er blitt varme. Kan også brukes til gatebruk, men blir som sagt best når de blir varme.
Redstuff eller greenstuff er et bedre valg til gatebruk.

Hvorfor tror du de bruker Yellowstuff klosser til feks Porsche Cup, Formula Basic, Rally og Camaro Cup i Sverige? Fordi det er gøy med dyre klosser? Nei her er du ute å sykler litt..

Samme gjelder forøvrig koni, det er en ypperlig og rimelig løsning om man ikke ønsker coilovers, for å få stivere bil og bedre handling, med justering av stivhet