TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte av gummiforinger til eksos pÃ¥ MR2 mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #412922  av Audun F

Ettersom prosjektet mitt går sakte, men sikkert fremover prøver jeg nå å få fikset opphenget til eksosen. Gummifestene som satt der i utgangspunktet er røtine, så jeg trenger å få de byttet. Stålet er like fint, så jeg er på jakt etter noe jeg kan bruke som gummifeste for å erstatte de som sitter der nå.

Noen som har erfaring med dette eller kan tenke seg hva jeg kan bruke som erstatning? Helst noe som er bolt-on uten for mye modifikasjoner... :D
 #412937  av lasse

Er det de bakerst på hver side, eller den som står på traversen? Har isåfall en 3-4 stykker av den som står på traversen, i god stand :wink:
 #412944  av lasse

Er en som står skrudd på traversen, som regel ikke i bruk på effektanlegg...
Er ihvertfall på 3sge og gte, litt usikker på om den er der på 5sfe, men regner med det :)
 #413120  av Audun F

Hmm, jeg kan ikke huske å ha sett noetil noe feste for eksosen på den tverrgående bjelken bak hos meg... Eksosen var lagt på oversiden av bjelken, men tror ikke det var noe feste der :| Ikke finner jeg noe bilder av det heller...

MEN, ingen som har noe gode forslag for hvordan jeg kan få fikset opphenget bak i så fall (uten å kjøpe nye hos Toyota)?
 #416434  av mr292

tror ikke han har tenkt å la al vibrasjonen i eksosen forplante seg i karosseriet, men er ikke disse foringene noe du får kjøpt på toyota? eventuellt bruke noen som er litt universal? nå husker jeg ikke hvordan disse så ut da :-|
 #416435  av Audun F

Etter det jeg kan se på toyodiy.com så er det kun mulig å få kjøpt hele festet (og ikke bare gummiforingen). Det kan hende jeg finner noe universalt på ebay, for de jeg har sett andre steder (Biltema...) har en bolt i midten av gummifestet - noe som ikke vil fungere for oss MR2 eiere...