En ting til:
Kontrollmyndighetene er visst blitt veldig strenge på verkstedene den senere tid. De utfører hyppige kontroller, og om de oppdager mangler som et verksted har godkjent, så ryker fort lisensen til verkstedet. Og er det noe verkstedene tjener mye penger på så er det EU kontroller. Det tar 15 minutter (de ser jo så klart an bilen men dog) og de tjener en times betaling på det. Ryker lisensen så vil det svi kraftig på pungen! Derfor er de redd for å gjøre noe de vet de kan få smekk for.
Nå har jo statens vegvesen sluttet med oblater også, pga de har fått denne flotte maskinen som leser skilt automatisk og kan sjekke hundrevis av biler på kort tid under en kontroll.. Dette gjør jo så klart at sjansen for å bli oppdaget er større og verkstedene blir da også strengere...
F.eks så var det et litt lugubert verksted jeg brukte for noen år siden. Der gikk alt igjennom. Jeg hadde en vw passat som egentlig burde vært kondemnert. Bremseskivene var nedslitt, klossene var nedslitt, det var frieksos, rust på bremserør, håndbrekket virker ikke, alle lys lyste hver sin vei og fangeren forran var skjev etter en liten kollisjon.. Bilen gikk igjennom med 0 feil...
2 år senere fikk samme verksted advarsel fra kontrollmyndighetene om at lisensen deres til å ta EU kontroll hang i en tynn tråd. Etter dette ble de fryktelig strenge. Jeg var inne med min opel omega og fikk da beskjed om at begge bærebruer forran måtte byttes pga slark i foringer.. plus mye annet. Tok ut bærebruene og fant ut at foringene var jo helt fine de.....
Så man ser jo hva som skjer, myndighetene våker over dem som en falk, og de er livredde for å gjøre noe gærnt slik at lisensen ryker. Og jeg skal love deg at om du kommer med en litt spesiell sportsbil som i tilleg bråker litt og kanskje ikke høres helt 100% orginal ut så er de kjappe med å ta frem lupen!

SÃ¥nn er det bare...
Og en turbo vises jo meget godt fra undersiden. :\