TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skrape lyd giring 2. gir

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #415185  av Naito

Noen som vet hva som kan være feil når det oppstår skrape lyd (som om clutchen ikke er fullstendig koblet fra) når man girer opp/ned til 2. gir? Dette skjer KUN når man girer fort. Setter jeg først i nøytral i 2-3 sek før jeg girer til 2. går da fint uten problem. Alle andre gir funkerer som det skal og har ingen problemer med rask giring. En annen ting er jo da at det skjer bare når bilen er i bevegelse.. står bilen i ro og girer til 2. går det helt fint. Heller ingen symptoner på at den hopper ut av gir.. funker fint som det skal..

Og ja jeg driver dobbel clutching og toe heel downshift ;) men problemet er der fortsatt. Veldig frusterenes når man mister 2-3 sekunder på giring..
 #415187  av sleeper

Synk ringen din er slitt..
Overhale eller bytte kasse.
 #415200  av FT86

sleeper skrev:Synk ringen din er slitt..
Overhale eller bytte kasse.
yes, kos deg :) en av grunnene til at jeg solgte min dette :P
 #415228  av 3rlend

Synkroniserings ringer. Som de sier. Overhal eller bytt :)
Kos deg å lykke til! :p
 #415229  av DanielJ

Hiver meg på denne! Kos deg, lykke til <3
 #415233  av ArildM

Kan jo slutte å bruke 2. gir? 8) Eller bare mellomgasse å prøve å treffe på rett turtall når man skal bruke 2. gir. Da skraper det som regel ikke. Permanent løsning blir nok å bytte kasse som sagt :)
 #415234  av 3rlend

ArildM skrev:Kan jo slutte å bruke 2. gir? 8) Eller bare mellomgasse å prøve å treffe på rett turtall når man skal bruke 2. gir. Da skraper det som regel ikke. Permanent løsning blir nok å bytte kasse som sagt :)
jeg hadde hatt enorme selvmordstanker om jeg "MÃ…TTE" mellomgasse hver gang.
nei ting skal fungere! :P

...... trenger nødvendigvis ikke å se så fint ut da :mrgreen: :mrgreen:
den var til deg daniel <3
 #415244  av DanielJ

Alt funker hos meg! Det bare går ikke like fort :roll:
 #415300  av Naito

Blaaaa det var det jeg tenkte..
3rlend skrev:
ArildM skrev:Kan jo slutte å bruke 2. gir? 8) Eller bare mellomgasse å prøve å treffe på rett turtall når man skal bruke 2. gir. Da skraper det som regel ikke. Permanent løsning blir nok å bytte kasse som sagt :)

Å mellomgasse er ikke noe vanskelig for meg, men må finner rette turtall og treffer krever nok en del trening :lol: Kan hopper over 2. gir men armen går automatisk uansett om jeg girer opp eller ned.. og rask.. blitt vanesak lol :P

Få hører med en kompis om han klarer å skaffe seg en overhalt girkassen.. Ellers får jeg lever med det :cry: Må bare roe meg ned når jeg girer til 2.
 #415408  av 3rlend

Naito skrev:Blaaaa det var det jeg tenkte..
3rlend skrev:

Å mellomgasse er ikke noe vanskelig for meg, men må finner rette turtall og treffer krever nok en del trening :lol: Kan hopper over 2. gir men armen går automatisk uansett om jeg girer opp eller ned.. og rask.. blitt vanesak lol :P

Få hører med en kompis om han klarer å skaffe seg en overhalt girkassen.. Ellers får jeg lever med det :cry: Må bare roe meg ned når jeg girer til 2.
Ã¥ herre min hatt.
Ja man trenger ikke akkurat 2000 i iq for å mellom gasse, men man skal ikke trenge å gjøre det.
FÃ¥ deg ny kasse du, enkleste :)
 #415425  av ArildM

Prøver som regel å mellomgasse når jeg kjører litt aktivt, det sparer en del på synkroniseringsringer og drivverket ellers, så det er uansett ikke noen dum vane å legge seg til :wink:
 #415435  av 3rlend

jojo, har det til vane jeg også, men å skrive om det som det er formel 1 relatert synes jeg blir merkelig :P
 #416698  av Naito

Ta opp dette igjen :D

Noen som vet hvor man kan få tak i en brukt girkassen i fint stand? evt. en overhalt en..

Ringte nettopp Toyota og hørte med dem men har ikke fått svar enda. De skal ringer opp igjen etter de har funnet ut mer om arbeidstid og deler.. Tipper det vil ligger langt opp :cry:
 #416699  av 3rlend

Naito skrev:Ta opp dette igjen :D

Noen som vet hvor man kan få tak i en brukt girkassen i fint stand? evt. en overhalt en..

Ringte nettopp Toyota og hørte med dem men har ikke fått svar enda. De skal ringer opp igjen etter de har funnet ut mer om arbeidstid og deler.. Tipper det vil ligger langt opp :cry:

DET blir dyrt :P

bare å legge ut tråd på kjøpe/selge her på forumet?