TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 18" felg pÃ¥ SW20 / Generell diskusjon rundt felg pÃ¥ SW20

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #415520  av ArildM

Lest litt rundt nå. Spørs om jeg ikke heller holder utkikk etter 17" felg, hadde disse vært i 17" så hadde jeg slått til :)
 #415542  av FT86

Jeg hadde jo 18" bak og 17" foran på min mr2. bilen så fet ut men det var ikke mye plass igjen i hjulbuene bak med 18x9" (eller var det 18x10"? :P)bak, var ca en fingertupp fra demperen :P kjøp 17" hele veien rundt du, bedre og kjøre med også ;)
 #415553  av lasse

18" går helt fint det, og det som ser skikkelig ut på en mk2 spør du meg.
Kjører med 8+9x18" selv, men innpress er en viktig faktor, et35 foranpå 8" og 215-35 dekk går helt fint, et30 som jeg har bak går greit med valsing, brette først opp kanten på hjulbuer litt når jeg hadde 225-35 dekk, og måtte klemme til skikkelig når jeg kjørte på med 245-35, da måtte jeg kappe litt i fangeren og i listene som går langs siden for at det ikke skulle subbe i de drøyeste motorveidumpene, litt må man lide for skjønnheten :mrgreen: har sikla fælt på de felgene der selv, har jo egentlig en mk2 til som trenger hjul :oops:
Lovlighet og sånt må man ta med en klype salt, men ALT unntatt original er jo i og for seg ulovlig så lenge det ikke er vist og skrevet inn i vognkortet, men som regel går det jo greit om man ikke blir stoppa i tekninsk av en som har en dårlig dag...
 #415556  av mr2storbrua

Jeg ble stoppa i teknisk en gang, men det var ingen kommentar på hjula. Eneste han la merke til var eksosanlegget og målerne i a-stolpen. Måtte bare ruse bilen litt forsiktig for å vise at det ikke var så mye støy, og heldigvis la han ikke merke til at den ene måleren var til turbotrykk når han satte seg inn for å se om de blokkerte for sikten :P
 #415558  av jona88

Har en kamerat som har 18" på sin sw20 :) er ikke noe problem å kjøre med :D
 #415563  av ArildM

Får slenge på en Mail og høre om det er mulig å få til frakt, og selvfølgelig høre om bredde og innpress på felgene :)
 #415564  av GhostRider88

Om det innebærer å valse for å få plass, så ville ikke jeg vurdert 18". Men det er dog meg... Tenker også litt på kjøreegenskapene med 18" fremfor 17"...
 #415569  av ArildM

Jeg vil helst unngå å valse... Alle bilene jeg har eid med valset skjermer har begynt å ruste kort tid etter. Vil helst ikke valse de rustfrie hjulbuene som er på den nå.

Og helt enig i forhold til kjøreegenskaper. 17" med 40 profil er hardt nok på de fine veiene her i trøndelag...

Spørs uansett om ikke pengene på neste lønning går med til å få smelt sammen 20v motoren til Smokey. Takk uansett for alle kommentarene, sikkert noen som får bruk for infoen her i tråden uansett :)

Var en del god info her om noen skulle se hvilke felger andre kjører med:
http://www.mr2australia.com/mr2play/tm. ... gtr+wheels
 #415591  av lasse

Man må jo ikke valse med 18" men da må man ha litt høyere innpress enn meg ihvertfall.
Men: skal man fylle hjulbuene helt ut og det skal se lavt og breit ut må du nok frem med valsa :wink:
Er ingenting som er så kjedelig som lik bredde foran og bak og smale felger på mk2 :?
 #415594  av ArildM

Neida, man får jo til i alle fall 235 uten å valse, 245 og 255 er kanskje mulig det også med rett innpress?

Blir nok at jeg bestiller 17" felg av noe slag, mtp på comfort siden dette er bruksbil om sommeren :)
 #415596  av ArildM

Bilde

F: 18x8.5+27 2.5deg camber
R: 18x10+37

Så jo ikke så ille ut. Men han har vel valset kanten bake litt.

Ser for meg at 17x8 + 17x9 med rett innpress blir bra på SW20. 215 bredde foran og så bredt som mulig bak :)

Er det noen her som har valset buene og sett at det går greit mtp rust da? Kan jo være at det er siden jeg har brukt bilene på vintern at de har rustet. Samt de bilene jeg har hatt har jo ikke vært strøkne i utgangspunktet heller :? Alle AW11er ruster jo i hjulbuene bak.
 #415597  av ArildM

Sendte en mail til han nå. Får nok svar mtp innpress da, ser det står i overskriften at det er 8" foran og 9" bak, så da er det jo håp for at de passer.
 #415599  av ArildM

Stern Beast 17x8 Front (estimate offset at +35-ish, they're not listed) Kumho 215/40/17 tyres
Stern Beast 17x9 Rear (estimate offset at +35-ish, they're not listed) Federal 255/40/17 tyres

Dette så helt perfekt gromt ut 8) Og han har ikke valset noen av buene :)