Heisann , er ny på forumet , lette egentlig etter noe med Toyota på norsk og havnet her tilslutt . litt om historien bak : Jentungen nærmet seg 18 og så hadde jeg ikke bil til å øvelseskjøre , hadde en Rover75, men den var automat . Siden jeg fikk bil av faren min , syns jeg den tradisjonen burde vedlikeholdes og kjøpte en Celica T20 til 70000 til ho , den var utstyrt med 800w anlegg , sub , dvd , neonlys under hele bilen med fjernkontroll og blitz i grillen , bare tull spør du meg , men det så da stilig ut hehe . Hun hadde den en stund men den brukte litt olje , og det gikk helt greit inntil ho flyttet for seg selv og typen ho sin kjørte bilen ...han ringer en dag og sier at det var så rar lyd i bilen , og det var rett og slett rådebank hehe . Tok likegodt og konfiskerte restene , gav ho min gamle 2000 mod Rover og kjøpte meg en ny RAV4 , så startet det hehe . Trimme ting har jeg gjort siden jeg var 14 på mopeder , corvetter , suzuki , honda 4takt og gilera (jeg er hakket før 50 år) Trimmet en Morris mini 850 til 70 hk , den lettet jeg svinghjulet , høvla toppen , dobbelt registerkjede ,lagde 2" eksosanlegg , raceing cam og raceing lager , porta den, satte på eksentriske vippearm foringer , satte i 1275 cooper s ventiler , dobble ventilfjærer og toppet det hele med 2 stk 45mm SU forgassere , det var gamledager , nå for tiden er det injection , ecu , sensorer i hytt og gevær og f...oldermor . Men , siden jeg hadde ett "offer" som var så å si ingen rust på så ville jeg ihvertfall trimme den skulle jeg ha den . Undersøkte med biltilsynet , de sa at å skifte motor var ingen problem , men måtte ha det fra toyota hva som måtte gjøres ...jeg ville ha en turbo motor å smelle i , men turbo var ute av bildet . Da stakk det en f...i meg og begynte å se på det som en utfordring , fant ett firma etterhvert etter om og men på google som der var en spesialist på tuning av celica , John Pimentel i firmaet https://www.raceeng.com/default.aspx . Han sa , dette er ikke ett problem . få tak i en 4age topp og send den over (florida) så mekker vi dette sammen . Leter på finn og tilslutt en mr2 komplett motor til salgs , jeg kjøper og drar den med hjem og demonterer den som er i
Kan ikke finne bildet av 4age motoren , men uansett , ripper av toppen og sender den og samtidig bestiller smidde stempler , råder , lettet slipt veiv , supertec buckets (25 usd pr stk...16 stk) som blir sendt til John som skal sette i honda ventiler , kutte de på lengde for ventilklaring så jeg slipper skims , doble ventilfjærer , portet den selv i innsuget men glemte eksosen , men da han fikk toppen sa han at det var mer å gå på så sa jeg kjør på så de portet videre . I mellomtiden kontaktet jeg Widmer Motor i lillesand , der vet jeg at de er så nøyaktige og rå rent i verkstedet at de går på sokker der inne så tok jeg 7age blokka dit for maskinering , de skal balansere veiva og svinghjulet og bore den opp (etter at jeg letta svinghjulet på jobb) . Siden jeg kjedet meg mens arbeidet i florida pågikk så lekte jeg meg litt med aluninium jeg hahaha . Gidder ikke mer idag , kommer med bilder av supertesh buckets , bilder av portingen osv imorra eller no hehe ps : Side med bilder 02.01.2014 ... bare å trykke liker , det liker vi
https://www.facebook.com/pages/Fevik-Co ... 3434436986

https://www.facebook.com/pages/Fevik-Co ... 3434436986
Vedlegg
Sist redigert av Ronnie den 02 jan 2014 15:14, redigert 4 ganger totalt.
Toyota RAV4 2012 mod med alt ekstrautstyr som finnes
Toyota Celica T20 1998 mod med snart en 7age hjemmesnekra motor
Suzuki 700 Madura 1985 Honda Steed 400
https://www.facebook.com/Toyota7AGE
Toyota Celica T20 1998 mod med snart en 7age hjemmesnekra motor
Suzuki 700 Madura 1985 Honda Steed 400
https://www.facebook.com/Toyota7AGE