TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• starteren er død nÃ¥ ....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #417833  av leiira

3rlend skrev:jording til coil ?
den svarte modulen som ligger under sikringsboksen :)
har 3 ledninger til coilen , en som er selve kontakta til coilen å en som nok er jording å den siste er ledningen som går fra fordeler og til coil
denne ledningen sitter på ledningsnettet som resten av kontaktene til coilen osv går men denne er lenger ned like ved speedometerwiren ved girkassa å er ca 30 cm lang
 #417846  av lasse

Nå får ikke jeg sett noen bilder, men når du nevner girkassa så tenker jeg ryggelysbryteren med en gang... Den sitter ca midt på kassa sett ovenfra om jeg ikke er helt ute og kjøre.
Ellers har man jo den lille plast duppedingsen som sitter litt ovenfor coilen som også skal ha en ledning, den skal også ha en vakumslange. I umiddelbar nærhet har du jo også pluggen til ABS sensoren venstre bak, men husker ikke i farta om pluggen sitter på motorledningsnettet...
 #417852  av leiira

lasse skrev:Nå får ikke jeg sett noen bilder, men når du nevner girkassa så tenker jeg ryggelysbryteren med en gang... Den sitter ca midt på kassa sett ovenfra om jeg ikke er helt ute og kjøre.
Ellers har man jo den lille plast duppedingsen som sitter litt ovenfor coilen som også skal ha en ledning, den skal også ha en vakumslange. I umiddelbar nærhet har du jo også pluggen til ABS sensoren venstre bak, men husker ikke i farta om pluggen sitter på motorledningsnettet...
den lille plastikkduppedingsen med vakumslange er kobla til samme er abs sensor venstre og høyre :P har liksom plugga i de kontaktene jeg har funnet men har altså noa kontakter til overs , vurderer å ta ut motoren igjen for å plukke ut ledningsnettet på den gamle og flytte over ......
 #418046  av leiira

takk til alle som har kommet med bidrag , endte opp med å prøve det ledningsnettet jeg hadde liggendes å vips så starta den på første forsøk :D noen få koblinger og div som mangler +

meen nå er det nytt problem etter jeg lufta clutchen låste girkassa seg på et vis så får ikke girt i det hele tatt den er helt låst å tørr ikke bryte noe mer i spaken
 #418050  av lasse

Vaierene har ikke hengt seg opp? Prøvd å ta de av kassaog sett om du får beveget på spaken da?
Husket å fylle girolje før oppstart?
 #418081  av leiira

lasse skrev:Vaierene har ikke hengt seg opp? Prøvd å ta de av kassaog sett om du får beveget på spaken da?
Husket å fylle girolje før oppstart?
girolje og motorolje + clutchvæske og kjølevæske var det første jeg fylte så jeg ikke skulle glemme dette :P tok av kablene og det var like ens så jeg demonterte den braketten som sitter på giret på kassa å der var det heller ikke noe feil , men så kom jeg til å tenke på at jeg hadde skrudd opp en bolt rett ved luftinga på girkassa for å fylle på olje å der lå også feilen da jeg hadde skrudd denne helt i bånn uten å tenke på at det satt en mutter lenger ned som skulle bestemme avstanden på bolten ned til dreva :P så etter litt justering av denne fungerte alt igjen å jeg skrudde sammen å klundra litt med å lufte clutchen men fikk da det til å fungere etterverdt og :) så nå er den prøvekjørt på frieksos å går som en drøm :) bare diverse ting igjen så bærer det på rudskogen til helga :D