TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Avensis 2007, 2.0 d4d stv. startproblemer (FIKSET)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #418788  av CelicaDream

Hei dere..

Fikk problemer med start av bil igår, men fikk bakkestartet bilen, så gikk turen til sverige. Når vi skal hjem igjen, er det såvidt lys i instrumentpanelet, vridde nøkkel, men da hørte jeg litt klikking bare, fikk startkabel hjelp, og bilen startet igjen, så etter 5 min kjøring så blinket det i instrumentpanelet igjen..alt ble svart men fikk igang motoren igjen når jeg rullet i nedoverbakke (bakkestart). Kom meg heldigvis hjem igjen.

Etter å ha parkert bilen, slo jeg av tenninga og å prøvde å starte igjen men samme feil igjen..kun litt klikking. Batteri er sjekket og er toppladet, har prøvd nytt batteri men ingenting hjelp der heller..
Jeg hørte at det klikker i relè i motorrommet under lokket hvor der står (Relay and Fuse) nærmest motorblokka..

Kan dette kun være feil på Startrelè !? eller hva annet kan dette komme av ??

Hilsen

Trond
Sist redigert av CelicaDream den 17 sep 2012 15:53, redigert 1 gang totalt.
 #418789  av Fred

Batteriet er bra, men bilen startet med startkabelhjelp? Da er jeg usikker på om det batteriet er så bra jeg da...

Spørsmål. Satt dere + til + og - til - på begge batteriene?
Eller ble bilen din jordet i et karosseripunkt?

Ble bilen jordet i et karosseripunkt, kan det være så enkelt som et løst jordingspunkt på bilen din. Løse batteripolklemmer eller jordingskabel på gearkassa.
 #418793  av CelicaDream

Fred skrev:Batteriet er bra, men bilen startet med startkabelhjelp? Da er jeg usikker på om det batteriet er så bra jeg da...

Spørsmål. Satt dere + til + og - til - på begge batteriene?
Eller ble bilen din jordet i et karosseripunkt?

Ble bilen jordet i et karosseripunkt, kan det være så enkelt som et løst jordingspunkt på bilen din. Løse batteripolklemmer eller jordingskabel på gearkassa.
Siden jeg ikke fikk startet før jeg dro fra Drammen, så regnet med at batteriet kanskje hadde litt lite strøm, derfor brukte vi startkabler i Sverige..
Jeg brukte + på + og - på -....Men har jo nå lest på nettet at dette bør / skal man IKKE gjøre...At jeg heller skal bruke - på karrosseri...

Har testet batteriet på en annen bil og den startet med en gang :)

Har fått høre at det også kan være feil på hjernen i bilen og at denne må resettes !?
 #418802  av Fred

Aldrig vært borti problemer med å koble rett på batteriet, så lenge det er 12V batterier på begge bilene, og man ikke er uheldig å kobler + - ....

Tviler på at det er hjerne hvis det lyser svakt/ blinker...

Har gearkassa vært ute av bilen noengang? Veit at den jordingskabelen som sitter på gearkassa kødder til mye rart hvis den ikke er skrudd godt nok til..
 #418823  av CelicaDream

Fred skrev:Aldrig vært borti problemer med å koble rett på batteriet, så lenge det er 12V batterier på begge bilene, og man ikke er uheldig å kobler + - ....

Tviler på at det er hjerne hvis det lyser svakt/ blinker...

Har gearkassa vært ute av bilen noengang? Veit at den jordingskabelen som sitter på gearkassa kødder til mye rart hvis den ikke er skrudd godt nok til..

Da var det fikset !!

Jeg må jo le også da :lol: :lol: :lol: , men man lærer så lenge man lever :roll: :roll: !! Det var batteriet som var defekt..

Grunnen til at dette batteriet funket på min Nissan bil var fordi at jeg har bensinmotor, og toyota er dieselmotor.
Det sier seg selv at en dieselmotor trenger mer strøm for å starte, enn er bensinmotor ^^